Fixa klösmärken på dörrkarmar

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hej alla måleri- och snickerikunniga.

Nu har vi äntligen skaffat nånstans att bo på där ungen kan få eget rum men vi har lite fix att göra i gamla lägenheten.

"Jobbigast" är klösmärkena på dörrkarmarna. Hur fixar man det enklast? Det behöver inte vara nyrenoverat-fräscht, hyresvärden har sagt att det är lugnt och de tar hand om det, utan det räcker att det åtminstone är färg i. Finns det nån typ av täckstift eller hobbylack som man kan göra en quick-fix med eller blir det till att spackla och se glad ut?

Finns lackstift i de flesta hobby affärerna. Sen hur snyggt det blir är en annan femma

Visst kan man hålla på med lackstift, spackla och ha sig. Dock är det förmodligen onödigt besvärligt. Det enklaste sättet att fixa klösmärken på dörrkarmarna är och förblir nog det klassiska: Skaffa katt.

Bra att du tar ditt ansvar och återställer lgh i ursprungsskick med klösmärken och allt. :tummenupp ;)

:glömdet

Trevlig sommar!

Färg, spackel, och arbete är dyrt.
Dörrkarmar billiga.

Hade helt enkelt bytt ut skiten.

Visst kan man hålla på med lackstift, spackla och ha sig. Dock är det förmodligen onödigt besvärligt. Det enklaste sättet att fixa klösmärken på dörrkarmarna är och förblir nog det klassiska: Skaffa katt.

Bra att du tar ditt ansvar och återställer lgh i ursprungsskick med klösmärken och allt. :tummenupp ;)

:glömdet

Trevlig sommar!

Bah, och jag ska vara språkpolis... :huvet

Åkej, köpa nytt verkar ju inte så farlig, 80 kr på Bauhaus, men funkar det med lackstift? Alternativ två är att lägga i lite färg medelst tunn pensel, funkar det? Eller måste, måste, måste man slipa för att färgen ska sitta? Det är alltså trärena repor det handlar om.

Hur djupa är de som värst? Om du köper en bra färg täcker den mycket. Men skulle nog ställa mig in på att måla om hela dörrkarmen, färgskillnader och så.

Min sänggavel har klösmärken, men dörrkarmarna?

Det är inte källardörren?

Hur djupa är de som värst? Om du köper en bra färg täcker den mycket. Men skulle nog ställa mig in på att måla om hela dörrkarmen, färgskillnader och så.

De är inte jättedjupa och jag är nog mer oroad över om färgen fäster eller ej än färgskillnaderna. Det är vitt och även de som inte katterna har klöst på är lite flammiga och, ja, dåligt slipade innan de panikmålades när vi flyttade in... ;)

Min sänggavel har klösmärken, men dörrkarmarna?

Det är inte källardörren?

:hihi

De är inte jättedjupa och jag är nog mer oroad över om färgen fäster eller ej än färgskillnaderna. Det är vitt och även de som inte katterna har klöst på är lite flammiga och, ja, dåligt slipade innan de panikmålades när vi flyttade in... ;)
:hihi

Vet du vilken färg katterna hade?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma