Fixa buckligt slipon

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag är på väg att köpa ett sketbilligt Slip-on till min hoj, den vänstra burken har dock en rejäl buckla.

Jag har tänkt att fixa bucklan hjälpligt genom att svetsa fast en pinne och rycka ut bucklan med glidhammare (nån som prövat och kan bedöma metoden?).

Sen vill jag ju snygga till det lite, och jag skulle vilja veta om det finns självhäftande och värmetålig kolfiberduk som man kan klistra runt hela burkarna? Eller om det finns någon form av folieduk som är både självhäftande och värmetålig?

Jag har sökt på forumet men inte hittat nåt direkt.

Och jag blir inte hjälpt av kolfiberonanister som eldar upp sig över att man inte spar någon vikt på detta viset, jag vill inte spara vikt :tungan

*upp*

Ingen som vet om det finns "kolfiberöverdrag" eller någon liknande ex. självhäftande folie som kan användas till detta?

H Svensson skrev:
2654082 *upp*

Ingen som vet om det finns "kolfiberöverdrag" eller någon liknande ex. självhäftande folie som kan användas till detta?

Kolla längst ner på denna sida. Kolfiberrören kanske kan funka?
www.al-composite.com/Kolfiber.html

hmm såg att diametern var i mm trodde cm först, de kanske har nåt annat som funkar?

Last edited:
Du kan ju alltid slipa annars, går att få fram bättre resultat på metall än vad man i sin vildaste fantasi kunde drömma om. Handlar enbart om arbete....

Tack så mycket för svaren.. sidan med kolfiber hade ju varit högaktuell..

Nu blev jag tyvärr överbudad på ebay.de när det var 7 sekunder kvar :huvet

Ändå satt jag och tryckte som en spastiker på "uppdatera" för att inte missa nåt eventuellt kapningsförsök.. :mad: :mad: :mad:

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8