Fiver trackdays 2010!

finns det någon vänlig själ som kan hämta upp en hoj i eksjö ??
 
Har inte heller fått bekräftelse, men vi får åka ner och hoppas att det är klart =)
Antar att kortbetalning går bra även i år?

/Martin
 
Vi har haft härdsmälta på en motor, så administrationen har fått lite extra jobb. Alla som betalat har fått plats. I nuläget finns det 18 platser kvar på torsdagen i licens, 50 platser kvar i gatgrupp. På fredagen finns det 20 platser kvar i gatgrupp licensgrupp är fullbokad. Lördagen finns det i nuläget 12 platser kvar, endast licensgrupp.

Har inte heller fått bekräftelse, men vi får åka ner och hoppas att det är klart =)
Antar att kortbetalning går bra även i år?

/Martin

Kortbetalning går bra.
 
Last edited:
Åfyfan, det var skoj idag (mellan regn/hagel/snö-anfallen) - hoppas någon tog lite kort/filmade.
 
Gör det något om man kommer lite försent imorgon?
 
Ja jag trodde väl det:D
Tänkte mer att det kanske är något förarmöte eller så?
Å andra sidan har man hört det någon gång förut:rolleyes:

Kommer du försent ,,, då jäääävlar, det blir "pickedöden" bara så du vet :kulspruta
 
Får tacka Fiver för ännu en bra bandag =)
Fina kontraster på vädret men det gick ju ändå som man säger! :)

På återseende!

/Martin, Titangrå zx10r gatgrupp.
 
Efter allt gnäll man hörde i depån är det konstigt att ingen skrivit något här.

Här kommer lite synpunkter på vad jag tyckte var dåligt med lördagens körning.

1 Att stå i kö för en timmas inskrivning är inte ok! Jag lyckades hinna ut 2 sista varven på mitt första pass. Det var många som missade sitt första pass. Att vara en personal på ca 150-180 inskrivningar är rätt så optimistiskt! Besiktningen fungerade dock väldigt bra.

2 Lampsystemet är jättebra komplement till flaggvakter, dock anser jag att det är bra med flaggvakter som kan avgöra om det är läge för att skicka ut ambulans eller inte. Det var väldigt många pass som avbröts mitt i, vilket jag kan tycka är meningslöst om inte den som vurpat är skadad. Samla in skrotet efter passet.

3 Jag kan ha fel men när jag anmälde mig så vill jag inte minnas att det stog något om att bott skulle ha 1 timma bantid? Trotts detta var priset det samma.

MVH Oskar
 
Efter allt gnäll man hörde i depån är det konstigt att ingen skrivit något här.

Här kommer lite synpunkter på vad jag tyckte var dåligt med lördagens körning.

1 Att stå i kö för en timmas inskrivning är inte ok! Jag lyckades hinna ut 2 sista varven på mitt första pass. Det var många som missade sitt första pass. Att vara en personal på ca 150-180 inskrivningar är rätt så optimistiskt! Besiktningen fungerade dock väldigt bra.

2 Lampsystemet är jättebra komplement till flaggvakter, dock anser jag att det är bra med flaggvakter som kan avgöra om det är läge för att skicka ut ambulans eller inte. Det var väldigt många pass som avbröts mitt i, vilket jag kan tycka är meningslöst om inte den som vurpat är skadad. Samla in skrotet efter passet.

3 Jag kan ha fel men när jag anmälde mig så vill jag inte minnas att det stog något om att bott skulle ha 1 timma bantid? Trotts detta var priset det samma.

MVH Oskar
1: Japp, jag bodde ju på plats så jag var där rätt tidigt. Jag fattade först inte vad det var för kö där helt plötsligt.

2: Lamporna var helt underbara ja, klockrent med snabb info till alla på banan! Jag fick känslan av att det gick otroligt fort att tömma den, istället för att alla skulle förbi depån för att se flaggan först. Men visst, ibland tog det lite tid innan nån reagerade, å sen togs det i lite väl. Nån gick omkull, lät hojen ligga och satte sig på räcket och väntade på att skamkärran skulle komma, mao rätt frisk å kry. Då blev det rödflagg och ambulans. Ambulansen stannade ju inte ens när dom såg att han va oskadd, så dom åkte in i depån igen. Men jag såg inte alla vurpor, det kanske fanns några mer allvarliga också. Med flaggvakter på banan kan man ju lättare ha en dialog med den som har vurpat, rulla undan hojen så fler kan landa i sandfållan och fortsätta passet.

Men i övrigt var det en kul dag, soligt, inget regn och iaf plusgrader :)
 
Aldrig kul att stå i kö. Det var långtråkigt ända till mossberg dök upp och förklarade sin syn på kösystemet. Sen kom även skalman och drog upp en munspel och de två sammanstrålade i ett nummer med mycket högt underhållningsvärde. :tummenupp
 
Skalman är kung!
Först visar han flaggan: norrmän på banan under förarmötet, har inte slutat skratta än! :tummenupp
Sedan drar han fram munspelet när vi står i kön på lördag och Mossberg stämmer upp i skönsång! :tummenupp
Som nummer tre fick han bogsera in 740:in som drog skamkärran med en fyrhjuling, väldigt underhållande och en ovanlig syn! :tummenupp

I det stora hela flöt det på bra, sämst var kön på lördag. Sedan kan det inte vara helt lätt att hålla reda på alla, vi var ju trots allt väldigt många som körde. Toppen att man kunde beställa mat också.

Sedan ska jag be om ursäkt för mitt beteende på fredag efter lunch när jag skulle åka ut, hade mekat från morgon tills efter lunch. Blev lite strul med besiktning och jag sa några dumma saker fast egentligen var det mitt fel, ledsen för det.
 
1 Att stå i kö för en timmas inskrivning är inte ok!

Ja... ibland undrar man vad det är för fel på en lista med namn, en blyertspenna, en bock i kanten och TJÖR!!!

Annars rullade det på för djeffla fint! Lampsystemet var ju kanon, syntes riktigt bra! Syns de gula lamporna lika bra?

Det var långtråkigt ända till mossberg dök upp och förklarade sin syn på kösystemet.

Somebody must do the dirty work; and I'm the man!
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top