Fiver kör till Mugello 2012!

Tack allesammans för härliga dagar på Mugello!
Trevligt sällskap, god mat, kanonbra körning och.. rätt okej väder.. 13 grader & regn är i alla fall bättre än 4 grader & regn ;)
Ses på banorna i sommar!
 
Nog fan var det väl gulflagg när du blev passerad? Det går/kör väl en kille längst bak i sandfållan på kurva ett? Och vad skulle de där lamporna annars betyda?

Och tack för att bli kallad "vingelpelle" ;)

ah, jag vetitusan, det va ju en flaggpost o den visade ju ingen gulflagg, jag hade nog inte kommit bättre än 2:a ändå :)

Vingelpelle? nja, de svenskar som såg på banan skötte sig mycket bra, höll sina spår osv, då är det mkt enkelt att köra om.
Jag tycker på det stora taget så var det riktigt bra körning, även om det blev lite mkt trafik när det torkade upp på lördagen, men hellre det än mindre körning i torrt.
Nästa gång får det bli en oktoberresa till banan istället :)
 
Last edited:
Stabil körning Tom! :tummenupp

Håller med om att detta var en mycket lyckad resa där till och med regnet var ok! Kan inget annat än att rekommendera detta, grym kul, trevligt och gott! :)

2WES3025.jpg
 
Det här gör vi om igen! Skitkul, både på och utanför banan. Skrattade hela vägen ut i sandfållan.

EOS_0937.jpg
 
Hämtade hojen utanför Västberga i dag, Humlan kom med tradaren i snöovädret. Kändes lite overkligt att rulla hojen i 1 dm snöslask....

Hur många är på till Quatar o Losail i höst? Skalman hade redan tänkt ut allt i detalj! :tungan När åker vi Humlan? :hihi
 
Tack, man är säkert flängd i roten som håller på och kämpar, har tagit två och ett halvt år att få den klar, men nu funkar den finfint :) Fast det är ju lite kul med själva processen med tycker jag, men med måtta jo, hehe.

Banan går inte av för hackor, harmonisk och rätt hög fart.

mugello-race-track.jpg


Casanova corner och följande Savelli är nog den man kan tjäna mest tid i nästa gång, går nerför där och naturligt vill man ta det lugnt, men jag kom sent in i casanova några gånger pga omkörning och det hände inte ett smack, så några varv till så kommer man kapa sekunder i den sektionen.

Vid Arrabbiata1 så är man längst ner och komprimeras upp mot Arrabbiata2 och hela vägen där kan man lätt köra över 200 ända till inbromsningen inför Scarperia.

Sen fjollade jag lite efter rakan, kanske för att jag på bara 50 meters håll såg Shinya Nakano vurpa där i över 300 när vi såg motogp,
det skulle säkert gå fint att hålla stumt till vita linjen, och ingen högre hastighet än på Anderstorp.
 
Last edited:
Tack, man är säkert flängd i roten som håller på och kämpar, har tagit två och ett halvt år att få den klar, men nu funkar den finfint :) Fast det är ju lite kul med själva processen med tycker jag, men med måtta jo, hehe.

Banan går inte av för hackor, harmonisk och rätt hög fart.



Casanova corner och följande Savelli är nog den man kan tjäna mest tid i nästa gång, går nerför där och naturligt vill man ta det lugnt, men jag kom sent in i casanova några gånger pga omkörning och det hände inte ett smack, så några varv till så kommer man kapa sekunder i den sektionen.

Vid Arrabbiata1 så är man längst ner och komprimeras upp mot Arrabbiata2 och hela vägen där kan man lätt köra över 200 ända till inbromsningen inför Scarperia.

Sen fjollade jag lite efter rakan, kanske för att jag på bara 50 meters håll såg Shinya Nakano vurpa där i över 300 när vi såg motogp,
det skulle säkert gå fint att hålla stumt till vita linjen, och ingen högre hastighet än på Anderstorp.

Går det verkligen att hålla 200 över krönet från Arrabbiata 2 mot Scarperia där du samtidigt har rätt bra nedlägg?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top