Fisketur

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Igår var jag ock fiska utanför Studsvik vi var 3 jobbar kompisar den ena Hadde köpt en klotång för att kroka av gädda ,vi hitta ett fint ställe utanför en vassrygg och efter 5 min fick jag napp en 2-3kg gädda drar in den till båten polaren tar fram sin nya tång ,han glömmer trä in handen i remmen på tången,gäddan sprattlar till och faller i vattnet ......f-n.
Tången är kvar i gäddans mun ......först as garv :lol sen ångest för gäddan:(.
 
Ajaj...förstår känslan. Samma som när linan brister o fisken simmar iväg med draget i munnen. Speciellt om det är wobbler då risken är att krokar fastnat i både över och underkäke
 
Ajaj...förstår känslan. Samma som när linan brister o fisken simmar iväg med draget i munnen. Speciellt om det är wobbler då risken är att krokar fastnat i både över och underkäke

Ja exakt... Nja jag ska nog införskaffa en fin håv istället så man kan släppa fiskarna tillbaka i vattnet utan piercing i mun :tummenupp..och så sover man bättre på natten utan skräck att han kommer upp i sängen:3freak
 
Eller så är det bara att ta upp dem med handen. Gällgrepp eller greppa över ryggen
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top