Fisketur

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
Nada
Igår var jag ock fiska utanför Studsvik vi var 3 jobbar kompisar den ena Hadde köpt en klotång för att kroka av gädda ,vi hitta ett fint ställe utanför en vassrygg och efter 5 min fick jag napp en 2-3kg gädda drar in den till båten polaren tar fram sin nya tång ,han glömmer trä in handen i remmen på tången,gäddan sprattlar till och faller i vattnet ......f-n.
Tången är kvar i gäddans mun ......först as garv :lol sen ångest för gäddan:(.

Ajaj...förstår känslan. Samma som när linan brister o fisken simmar iväg med draget i munnen. Speciellt om det är wobbler då risken är att krokar fastnat i både över och underkäke

Ajaj...förstår känslan. Samma som när linan brister o fisken simmar iväg med draget i munnen. Speciellt om det är wobbler då risken är att krokar fastnat i både över och underkäke

Ja exakt... Nja jag ska nog införskaffa en fin håv istället så man kan släppa fiskarna tillbaka i vattnet utan piercing i mun :tummenupp..och så sover man bättre på natten utan skräck att han kommer upp i sängen:3freak

Eller så är det bara att ta upp dem med handen. Gällgrepp eller greppa över ryggen

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien