Fiskeprylar, tips

Rulle - Okuma Epix serien, storlek runt 20.

Spö, jag har alltid gillat Berkley's grejer. Runt 9 fot är lagom för kast efter havsöring och gädda. Ska du trolla efter båt så välj ett kortare/styvare spö.

Fireline-lina. Den är stum och stark.

Har iofs inte varit inne på Hi sport så många gånger men då hade de mest skräp.. Några ambasadeur rullar hade de iofs men annorlunda skumma modeller samt att deras 50%,70% osv inte stämmer alls.. Kollade upp någon amb de hade för 995kr på 50% rea.. Hittade den rullen i EN annan butik på hela webben- kostade där 1100kr.

Har däremot köpt flytoverall där..

Mycket möjligt att de inte har 50% på allt men de släjer fullt dugliga prylar till 50% av rekpris! Sen kan man säkert hitta samma prylar billigare om man letar! Jag tror dock att du får bra saker för pengarna och du behöver inte leta för att få en bra dil.. Köper du ett spö o rulle hos en fiskebutik så får du garanterat betala mer för samma utrustning. Om jag inte förstår det hela fel så säljer väll Hi-sport felfria fjolårsgrejer?
Hur som har jag köpt 7 spön och 6 rullar av olika märken hos Hi-sport och allt har funkar bra hitintills, de älsta är nog 5-6 år gammalt nu och användes senast idag!

Back