First impression last =The heat is on=

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
First impression last/dialekt filter kanske??

har inte sett någon dialekt mapp än sålänge i alla fall.

frågan är som sig bör, vad är sveriges fulaste dialekt??

dessvärre ligger ju då inte min hemstad´s läte så jävla högt i rang på
att fixa till det på krogen :tuttar

tala är silver tiga är guld :banana

//kolla länken nedan så fattar ni vad jag menar
http://www.youtube.com/watch?v=yiKg_eOfmtM

Last edited:
haha, nej den är hel skön..

Måste ju som sagt finnas fler sjuka dialekter än ösgöta brööölet.

Norrlänska, sörmland, närke.....

Då norrland utgör halva sverige så kan du inte kalla norrlänska för en dialekt...

Då norrland utgör halva sverige så kan du inte kalla norrlänska för en dialekt...

allt är relativt frågar du en skåning så är ju allt över hallandsåsen norrland..

Snackar vi norrland som yta så ja det utgör det mer än halva Sverige, hörde någongång att Sundvall var mitten av Svearike stämmer säkert. har aldrig kännt behovet av att kolla upp det'
// Johan

allt är relativt frågar du en skåning så är ju allt över hallandsåsen norrland..

Snackar vi norrland som yta så ja det utgör det mer än halva Sverige, hörde någongång att Sundvall var mitten av Svearike stämmer säkert. har aldrig kännt behovet av att kolla upp det'
// Johan

Det finns lika många "Sveriges mittpunkt" som det finns byhålor som inte har något annat att locka med.

Man kan mäta från nordligast punkten till sydligaste samt östligaste till västligaste punkten och dra ett kors

Man kan såga ut kartbilden ur en masonitskiva och leta reda på balanspunkten, och det senaste såg jag var att göra så med en 3D modell av landet (vilket flyttar mittpunkten ganska mycket norväst då berg är tungt)

Norrland är den del av landet där män är män och kvinnorna vill ha det så!

Det finns lika många "Sveriges mittpunkt" som det finns byhålor som inte har något annat att locka med.

Man kan mäta från nordligast punkten till sydligaste samt östligaste till västligaste punkten och dra ett kors

Man kan såga ut kartbilden ur en masonitskiva och leta reda på balanspunkten, och det senaste såg jag var att göra så med en 3D modell av landet (vilket flyttar mittpunkten ganska mycket norväst då berg är tungt)

Norrland är den del av landet där män är män och kvinnorna vill ha det så!

:tummenupp låter aningens jobbigt dock

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LDW6Q9yvo_4&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LDW6Q9yvo_4&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Här är mitt bidrag !

Så här pratar man bort i Vidsel :D

/S

[YOUTUBE-ID]OS6KPMR_Eg8[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back