Firman stängd, inga semesterdagar.

Måste jag ta semester?

• Antal röstningar
    0
Vet din chef om sitt lager i din garderob?:D
Nej men han vet om mitt lager av saker privat utköpta genom hans företag som sen dras från min lön. ;)

Om du inte menar hans verktyg som står där för att jag ska kunna ta med dem på jobb.

Har faktiskt inget att gömma för honom

Det är ju lätt att sitta här hemma i lugnets vrå och säga att du ska lägga dig i hängmattan och räkna med att få betalt.

Att du inte kan jobba är ju redan utrett. Hur du sen ska möta detta med din chef är väl problemet. Det bästa är om du har lite lagtext på fickan när han kommer hem och ser till att han gör rätt för sig. Att bara svara "semester" är ju inte speciellt hjälpsamt.
Fråga du om nyckel till kontoret så du kan städa. Eller rensa hans rabatter... Är ju inte heller helt rätt men den här gången var väl pengarna viktigare än ledigheten? Bara en tanke...

Vafan åk ut på några byggen där det häckar elektriker och fråga om dom behöver hjälp. Oavsett om du får napp eller ej har du ju jobbat.

Får du napp har du kanske tur och kan byta arbetsgivare.

så ja nu fick man arbetsuppgifter, så va de löst!

Fint att det löste sig :tummenupp

Själv blev jag annars mest fundersam hur du har fått tidigare semester godkänd om du inte hade tillräckligt mycket kvar för att klara nedstängningen, men nu är det ju inte längre ett problem...

Fint att det löste sig :tummenupp

Själv blev jag annars mest fundersam hur du har fått tidigare semester godkänd om du inte hade tillräckligt mycket kvar för att klara nedstängningen, men nu är det ju inte längre ett problem...
Vilken tidigare semester ;) började i januari så hade inga intjänade vilket va lugnt för mig

Men som sagt löste det sig :)

Last edited:
Vilken tidigare semester ;) började i januari så hade inga intjänade vilket va lugnt för mig

Men som sagt löste det sig :)

Började du i Januari så har du några dagar betalt ivf.
Sen vet man ju om att man inte har så mycket och slutar man på ett ställe och får ut sin semesterersättning så ska man faktiskt spara den till när den skulle betalas ut.

Men nu vet jag inte om du jobbat innan.

Men skönt att det löste sig:)

Som sagt, du har ca 8,4 semesterdagar intjänade.

Jag tror du kommer bli tvungen att ta obetald semester. Du har alltid "rätt" till 25 semesterdagar oavsett om du tjänat in lön till desamma. Men när du ska ta ut din semester är tyvärr i slutändan arbetsköparen som avgör.

Så du kan nog bli tvingad att ta semester. Men det är som så mycket annat en förhandlingsfråga. Nu har du valt att inte vara med i organisationen som kan det här så får du förhandla själv. Men hade jag varit arbetsgivaren hade jag dragit det här argumentet, hittar du ett motargument kör det.

Lycka till.

Ädit: Intjäningsperioden för semesterdagar är april till mars.

Facket?
Är du kollektivansluten är det inga problem, är du däremot inte det kan det nog bli problem och är du timanställd kan det bli ännu mer problem.

Finns inget som heter timanställning längre, antingen är man visstidsanställd, tillsvidareanställd eller projektanställd.

Finns inget som heter timanställning längre, antingen är man visstidsanställd, tillsvidareanställd eller projektanställd.
Det stämmer inte. Det heter inte timanställd men formen finns kvar inom bl.a. Hotell & Restaurang. Kommer inte ihåg exakt vad det kallas tyvärr. Dock är det begränsningar i hur man får schemaläggas om man har den anställningsformen.

ödets ironi dubbelsidig halsfluss, på min födelsedag å allt..

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back