Firma som bygger banhojar?

Tjavo88

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
Singel och sökande
Tjena!
Jag söker en seriös firma som bygger färdiga banhojar.
Jag har varit utan hoj något år nu men fundera på att börja köra igen och vill göra det enkelt för mig genom att köpa en färdig hoj.

Var lite sugen förra sommaren och tittade en del på blocket och såg en firma som hade några hojar ute till försäljning då. Såg väldigt proffsigt ut men jag har dock glömt namnet på denna firma.

har ni några tips eller vet om några som bygger färdiga hojar för bana så dela gärna med er!

MVH

Måste den var ny eller räcker det med en 2-3 år gammal hoj? Vilken typ av hoj ska du ha?
Twin, radfyra, V-fyra, trippel? Finns ju massvis med hojar till salu här på sporthoj. Annars hade jag ringt runt till lite handlare. Biscaya brukar ha en hel del ombyggda hojar till salu, dock Ducati. Claessons i Bromölla har jag för mig skyltade med Race-preppad CBR för ett tag sen. Google är dun vän.:)

:hej
fast bara om du är ute efter en ren prototyp.

SBKOne är bra men inte överdrivet prisvärda. Vad hade du tänkt dig för cykel?

Fredrik Watz i Linköping har byggt ett antal hojar och han kan det mesta på en hoj. Antar att du vill bygga från en gathoj.

Har du tid och pengar så tycker jag att du ska göra åtminstone lite av de enklare grejerna själv.
Dels roligt och dels så lär du dig säkert en jäkla massa på vägen.

Varför gå över ån efter vatten?

Håller med Peter1980 om att det är väldigt lärorikt att göra lite själv och här på forumet finns mängder med kunskap som gärna svarar och tipsar för att hjälpa dig.

Beroende på vilken nivå du vill lägga dig på med hojen så finns rätt bra utbud ibland under köp&sälj. Att bygga en helt ny hoj med alla inköp som behövs är rejäl kapitalförstöring faktiskt. Bättre att isåfall köpa en som kanske är utrustad med racekåpor och extra fälgar kanske fotpinnar eller dylikt och sen anpassa efter dina behov.

Fast nytt är smaskigt, har man kulorna och inte behöver bry sig så varför inte låta någon som kan göra jobbet :)

Kolla med Bactor Mc som bygger racehoj åt dig om du vill http://www.bactor.se/

//Nitrous

Tack för svaren grabbar!

Jag vill göra det så enkelt som möjligt för mig själv därav något färdigt och från nån som kan såklart.
Jag höll på en del när jag var yngre men vill inte lägga den tiden på det nu.
Jag vill köra så mycket som möjligt och krabba så lite som möjligt helt enkelt.

Räcker med att byta däck, service & underhålla och lasta in och ur skiten ur bussen :)
Poängen är att jag gör detta för jag tycker det är kul att köra hoj. Är inget jätte seriöst bakom det.
Suget efter hoj är för stort och en gathoj får jag inte ut så mycket av så bana är det som gäller.

Jag kör helst en GSXR, Men trivs bra även på en CBR eller ZXR.
har inte bestämt mig än om jag vill köra 600 eller 1000.
R6/R1 funkar väl också.

Inte äldre än -06, Helst nått runt -08/09.

Jag hade nog köpt en färdig bancykel med något år på nacken, skeppat iväg motorn för helrenovering och skruvat av fjädringen och skickat för service och anpassning till din vikt. Då får du en bra cykel med god driftsäkerhet till ett rimligt pris.

Tack för svaren grabbar!

Jag vill göra det så enkelt som möjligt för mig själv därav något färdigt och från nån som kan såklart.
Jag höll på en del när jag var yngre men vill inte lägga den tiden på det nu.
Jag vill köra så mycket som möjligt och krabba så lite som möjligt helt enkelt.

Räcker med att byta däck, service & underhålla och lasta in och ur skiten ur bussen :)
Poängen är att jag gör detta för jag tycker det är kul att köra hoj. Är inget jätte seriöst bakom det.
Suget efter hoj är för stort och en gathoj får jag inte ut så mycket av så bana är det som gäller.

Jag kör helst en GSXR, Men trivs bra även på en CBR eller ZXR.
har inte bestämt mig än om jag vill köra 600 eller 1000.
R6/R1 funkar väl också.

Inte äldre än -06, Helst nått runt -08/09.

Slår också ett slag för http://www.bactor.se/
Mats och Per är ruggigt kunniga.
BTW har dom en cbr 600 -08 till salu, kanske kan vara något !:tummenupp

Återigen tack för alla svar!
Nu när jag kollat närmare på länkarna ni postat så ser jag att det var bactor.se som jag hade kollat hos tidigare.
Ska börja med att ta kontakt med dom och se vad det leder till.

MVH

Kollade precis på den hojen ;D
Men missade trailern, Blev lite mer intressant nu hahaha.
Dragbilar har jag gott om själv :)

Hejsan Tjavo88!

Mitt namn är Filip Backlund och såg ditt inlägg här på SH.

Jag har en Suzuki GSX-R1000 2011 års modell färdigbygd racehoj till salu. Jag tävlade med den själv under 2011 i klassen Pro Superbike. Under det året hade vi två stycken hojar och båda hojarna gick ca. 350 mil styck.

Den är "fullkittad" med alla racegrejer som vårt reglemente tillåter samt så finns alla original delar ner packade i lådor och är aldrig använda.

Om detta låter intressant så kan du antingen ringa mig eller skicka mig ett mail så kan du få mer information.

070-491 69 69
filip@backlundracing.se

Du får hade så bra.

Mvh

Filip

Back