Firma för renovering av CRF 450 topp med nya ventiler?

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Hej!

Jag letar efter en firma för renovering av CRF 450 topp med nya ventiler.

Helst nära Stockholm och med goda referenser.

Och man ska undvika titanventiler och sätta i stålventiler va? Det är en 06a som där shimning inte funkar längre och den blivit väldigt svårstartad.

Hoppas på bra tips av er!

Tack, Marcus

Stålventiler är att föredra då de är ordentligt mycket billigare, håller längre och du behöver inte titan om du inte är snabb MX åkare som övervarvar.http://www.kpmi.us/ tillverkar bra grejer.

Stålventiler är att föredra då de är ordentligt mycket billigare, håller längre och du behöver inte titan om du inte är snabb MX åkare som övervarvar.http://www.kpmi.us/ tillverkar bra grejer.
Tack! Inte snabb så det blir stål garanterat. :D

Prox ventiler? Borde inte de funka för en motionärshoj? Brukar man behöva byta ventilsäten också på dessa CRF:er med titanventiler eller klarar man sig oftast med bara nya ventiler och fjädrar?

Tack, Marcus

Tjenare
Skicka gärna vad kostnaden blir?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Tack! Inte snabb så det blir stål garanterat. :D

Prox ventiler? Borde inte de funka för en motionärshoj? Brukar man behöva byta ventilsäten också på dessa CRF:er med titanventiler eller klarar man sig oftast med bara nya ventiler och fjädrar?

Tack, Marcus
Ja prox duger. Normalt räcker det att fräsa sätena och stoppa i nya ventiler med rätt fjädrar

OK. Tack. Då är det klart att man (jag) måste lämna in det. Fick en aning att vissa gör det själva men inte jag om fräsning ingår. Tack.

Kanske lite utanför Stockholm men om du vill ha fler alternativ så är PNP motor i Västerås bra :hej

Kolla med Trendab i Nykvarn också. De slipade mina ventiler på min XJ900.

Tackar för fler alternativ! :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...