Firestorm startar ej!

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Skulle ta en sväng, men Stormen vill inte starta!

Har kollat gnista och det är ok. Har provat att starta med öppet tanklock om det skulle vara nåt vaccumproblem i tanken.
Gick fint sist jag körde. Skulle det vara nåt fel med kontakten vid stödet så skulle väl inte startmotorn gå va? Låter bra när motorn går runt.

Ska ner i garaget och felsöka vidare, så kom med lite tips om vad det kan vara för fel så länge!!

SuperMicke skrev:

Har kollat gnista och det är ok. Har provat att starta med öppet tanklock om det skulle vara nåt vaccumproblem i tanken.
Gick fint sist jag körde. Skulle det vara nåt fel med kontakten vid stödet så skulle väl inte startmotorn gå va? Låter bra när motorn går runt.

Ska ner i garaget och felsöka vidare, så kom med lite tips om vad det kan vara för fel så länge!!

Soppa pumpen? (Går den på startgas?)

På min går inte startmotorn då stödet är nere...

Och gnista borde väll inte komma om du råkat komma åt den röda knappen?

rört tanken ?

troligen membranet....

eller så är det ju som en vaccum kammare under tanken som har en tendens att gå sönder med åren, om man tätar den så slipper man massa onödigt bränsle som droppar och tydligen kan den även skapa liknande problems.

såg att du varit inne på www.vtr.nu oxå vet inte om det va dellan som hade något liknande han höll på att prata om tidigare i våras

lycka till

Iceman1975 skrev:
Soppa pumpen? (Går den på startgas?)

På min går inte startmotorn då stödet är nere...

Och gnista borde väll inte komma om du råkat komma åt den röda knappen?

Funkar inte med startgas heller :huvet

arrow skrev:
troligen membranet....

eller så är det ju som en vaccum kammare under tanken som har en tendens att gå sönder med åren, om man tätar den så slipper man massa onödigt bränsle som droppar och tydligen kan den även skapa liknande problems.

Nej har inte plockat av tanken innan, har inte pillat alls sen jag körde sist och då funkade allt som det ska.
Plockade just ner kranen och kollade. Inget fel på membranet, det öppnar som det ska med vaccum på. Vad är det som styr vaccumet?

Fler tips?

Last edited:
SuperMicke skrev:

Jag har en firestorm som funkar.... BRA PRIS !! :yoparty

Hur länge sedan var det du körde?
Dålig kvalitet på bensinen kan göra att den inte startar efter några veckor i garaget. Testa att tömma förgasarna och fyll på med lite ny bensin.

KarateKid skrev:
Hur länge sedan var det du körde?
Dålig kvalitet på bensinen kan göra att den inte startar efter några veckor i garaget. Testa att tömma förgasarna och fyll på med lite ny bensin.

Så snabbt försämras inte bensinen!

Låter ganska mycket som ett jordfel någonstans.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis