Firestorm... kanske...

ohlsson

Landsflykting...
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
VTR:en såld...
Dags att skaffa ny hoj...

Polaren har en VTR -98 som jag är jävligt sugen på. :kär :kär :kär

Den har gått c:a 2500 mil . Hela hojen är omlackad efter att några idioter
vält den en natt...:kulspruta :kulspruta :kulspruta
I övrigt i originalskick, utan lull-lull...

Skulle vilja ha hjälp med vad en sådan kan vara värd, eftersom det blir en
affär mellan kompisar känns det viktigt att priset blir vettigt för båda.

ohlsson skrev:
Dags att skaffa ny hoj...

Polaren har en VTR -98 som jag är jävligt sugen på. :kär :kär :kär

Den har gått c:a 2500 mil . Hela hojen är omlackad efter att några idioter
vält den en natt...:kulspruta :kulspruta :kulspruta
I övrigt i originalskick, utan lull-lull...

Skulle vilja ha hjälp med vad en sådan kan vara värd, eftersom det blir en
affär mellan kompisar känns det viktigt att priset blir vettigt för båda.

Känner till en affär på en VTR -98 som avslutades i veckan, 62 kkr. :fakta
Fast det är klart att jag själv tycker att en sådan fin hoj är värd mer :notme

62´ för en 98 låter hutlöst för en hoj som är så billig ny. En gsxr750 -98 kan man hitta för 40-45

tror att det är ett överpris. klass 7 hojar är inte direkt heta på beg.marknaden.

//jaG

FireSalle skrev:
Känner till en affär på en VTR -98 som avslutades i veckan, 62 kkr. :fakta
Fast det är klart att jag själv tycker att en sådan fin hoj är värd mer :notme

Zeb_Macahan skrev:
62´ för en 98 låter hutlöst för en hoj som är så billig ny. En gsxr750 -98 kan man hitta för 40-45

tror att det är ett överpris. klass 7 hojar är inte direkt heta på beg.marknaden.

//jaG

Klass 7 hojjar e dyrare än vad man tror :fakta

men 62´ för en 98 låter dyrt.
Går att hitta dom för 50-55 säkert billigare ändå

http://www2.blocket.se/view/2232016.htm?l=0&c=1&city=0
http://www2.blocket.se/view/2178376.htm?l=0&c=1&city=0
http://www2.blocket.se/view/2049549.htm?l=0&c=1&city=0
http://www2.blocket.se/view/1961986.htm?l=0&c=1&city=9

Kanon nybörjar hoj. Har ägt en själv och kan bara säga posetiva saker om modellen. Nää.... Lite negativt har jag nog vart fall. Bensintanken är på tok för liten och förbrukningen e ganska hög. Se till att du köper modellen med den större tanken, annars får du tanka hela tiden.

Nya pipor och dynojet gör mirakel på hojen både ljud och effektmässigt. :banana

Lycka till

Är klass7hojar dyrare än man tror... nää... dom faller som stenar på begmarknaden. Det är en sak vad folk begär och en helt annan vad köparen betalar.

62 är hutlöst, 50 ok.

//jaG

Lartes skrev:

Jag köpte min -98 för 59.000:-. För 2 år sen snart...så det lät dyrt med 62...

Jämför liknande hojjar från blocket.se och mc.gobinet.se

/M

Jag hade dragit av 15000 på det priset, med tanke på vad man kan få för samma pengar. Är cykeln i kanonskick så är det ju berättigat med några tusenlappars påslag men över 50 hade jag absolut inte betalat, då hade jag köpt en gsxr750-98 99 istället.

Köpte min Firestorm -99 fabriksny sommaren -00 för 82.000 kr (Och man kan nu köpa en fabriksny -03, med stor bensintank.. :tungan för 80.000 kr, tror pararellimportörernas priser sänker andrahandsvärdet en smula... ) Räknar kallt med att min Firestorm är värd runt 50.000 kr på andrahandsmarknaden, trots att den är i toppskick med ljudförskönare, stålomspunnet, bytta gaffelfjädrar, välservad osv.. en bekant sålde sin -98 i höstas för under 50.000...

"Problemet" är att Firestorm ligger i klass 7, och många väljer då heller en "värre" klass 7, kanske TLR, VTR SP1/2 eller R1/GSX1000 mm när dom ändå ska betala klass 7 -premie, vilket drar ner andrahandsvärdet på Firestorm.

Ett ljus i mörkret är dock att flera bolag delat upp klass 7, och tycks ha placerat Firestorm längst ner i klass 7, vilket gör den billigare att försäkra än tex en R1 eller GSX1000, kan kanske vara positivt för andrahandsvärdet. :)

Så, 50-55.000 kr kan kanske vara rimligt?

//B

Tackar för de insiktsfulla tipsen!

köper troligen hojen inom två veckor, bara det blir varmt nog att provköra så.
:banana :banana :banana

gav 55 för min fajjerstorm i november förra året, det är en 97:a med microndämpare, stålomspunna bromsslangar, tonat kåpglas, åså en ordentlig bukspoiler istället för den där löjliga lilla grå grejen som är original.. tycker dock som dom flesta här att det verkar va överpris med 62tkr, om det inte följer med så mycket lullul..

Joo, en sådär 50-55' låter väl rimligt... men så e man ju lite part i målet :)Kanske säljer min -98 för nåt sånt i vår, å då har den tex. stålomspunna slangar, tonat kåpglas å goa öpnna dämpare tex.
Hursomhelst är det ett bra val med en go & bottenstark motor, "lagom" snabb och lättkörd om man inte vill ha det värsta, vilket väl passar en nybörjare bra.

/F.

Var och dreglade lite på pärlan igår... Var meningen att jag skulle prova den
också, men det kändes inte som något genidrag i 2 plusgrader, kan bli
liiite halkigt...

Polaren som äger hojen stack till USA en vecka idag, men så fort han kommer
hem då jävlar :yoparty :yoparty :yoparty

SKA ha den hojen inom två veckor, om allt känns bra vid provkörningen!!!

Har någon nått tips på vad jag ska kolla extra noga på hojen så vore jag
tacksam :Bugar

ohlsson skrev:
Har någon nått tips på vad jag ska kolla extra noga på hojen så vore jag
tacksam

Något kolla på speciellt utöver "vanlig koll vid köp"...

Är relativt vanligt med problem med bakhjulslagren, bra kolla, framförallt när du byter däck nästa gång, då du ändå har loss hjulet och kan känna lite närmare på lagren, inga stora kostnader/jobb, runt 80 kr per lager och en timmes jobb hemma i garaget! Några med VTR har haft problem med att varningslampan för "3 liter bensin kvar" inte fungerar, hur man nu kollar det om säljaren har full tank... I övrigt så känner jag inte till några "standardfel" på VTR, men med tanke på att den du tittat på har gått 2.500 mil kan det vara läge kolla lite extra på drivpaketet, är det misskött så lär det vara läge för byte, men om det är välskött borde det kunna rulla 500-1000 mil till.

Eftersom du är bekant med säljaren, så känner du antagligen till hans körsätt, i andra fall kan det vara läge kolla efter spår efter mycket bakhjulslekande, vilket kan resultera i slirande koppling och läckande packboxar, samt i förtid utslitet drivpaket.

Och, när du provkör, bli inte skärrad/förvånad över att det antagligen "Klonkar" rätt rejält när du växlar från 1:an till 2:an, det brukar vara så... (var så på min ända från när den var ny, och samma erfarenhet från andra VTR-piloter)

Samt, sist men inte minst, när du skrivit på köpekontraktet, surfa in på http://vtr.nu och regga dig!

/B

Man kan göra rätt bra klipp ändå!

Jag gav 40´ för min R1 -00,
fast den hade iofs synat asfalten... :tungan

Lartes skrev:
Klass 7 hojjar e dyrare än vad man tror :fakta

men 62´ för en 98 låter dyrt.
Går att hitta dom för 50-55 säkert billigare ändå

Det är en jävligt fin hoj, brutalt mellaregister, det värsta jag upplevt tror jag! Men lite mindre på topp.
Min polare gav 52' för sin 98 med 3000 mil förra sommaren, och det tyckte vi då var ett bra pris. Han går i försäkringsklass 6?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien