Firestorm eller Thunderace?

hellride

vtr.nu regerar!!!!!!!!!!!!!!!
Gick med
6 Jun 2009
Hoj
VTR-F 1000 Snart, snart...
Ska jag köpa en VTR 1000 lr en YZF 1000?
Twin mot radfyra, fördelar o nackdelar!

Vill du att vi skall tala om vilken som är din favoritfärg också?

Nej, ut och provkör de så du får känna på vilken som passar just dig. Vissa gillar twin och andra radfyra.

Vill du att vi skall tala om vilken som är din favoritfärg också?

Nej, ut och provkör de så du får känna på vilken som passar just dig. Vissa gillar twin och andra radfyra.

Nej givetvis inte! Jag har testat bägge o jag kan inte bestämma mig. Tänkte få lite hjälp bara. Båda är underbara maskiner på sina egna vis.

Förresten...jag tror de får bli en gul lr svart om de blir en VTR .:banana

Last edited:
har provkört en thunderace å ja tyckte de va en bra hoj, men ja tror vtr e skojjigare me v-twin:D jag tycker iaf att ju färre cylindrar desto bättre

Visste inte att de hade funnits i orange... LUV IT!!!:)visabildCAXEHPVE.jpg

Har haft en VTR innan och har en Ace numera skall försöka mig på en jämförelse.

VTR motorn drar soppa som faan, jag hade de första årsmodellerna med liten tank dessutom.
Den är däremot väldigt bra i mellanregistret och det är lätt att dosera kraften.
Varvräknarnålens vinkel stämmer väldigt bra med hur mycket framhjulet är i luften på 2:ans växel :D

VTR är lite lättare att svänga med och ljudet är hur gott som helst.

Grenrören har dock en tendens till att ploppa ut och släppa från cylindern om man har den varianten som sitter med fjädrar.
Nyare modeller sitter skruvade har jag sett och då borde problemet vara borta.

Acen har mer kraft men kräver naturligtvis varv och drar rejält från 9krpm, det draget får du aldrig på VTR:en oavsett varvtal.
Acen har faktiskt ett mellanregister med och man saknar eg aldrig kraft.

Chassimässigt är väl Acen lite sävligare än VTR och man får jobba lite mer i kurvorna men det går nog minst lika fort i slutändan.
Man kan nästan alltid dra fullt på Acen utan att den går upp på slangen (om man inte vill) medan du får jobba för att hålla nere framhjulet på VTR:en,
hmm min var i och för sig kittad till vad de sa ca 140 hästar redan från leverans, så jag kommer inte ihåg hur den var orginal.

Bromsarna och fjädring är bättre på Acen tycker jag, men det beror nog lite på hur mycket du väger förvisso.

Långfärd kan du nästan glömma med VTR:en, Acen har inga problem med iaf Malmö - Stockholm, jag gjorde den rundan en gång med VTR och det är inget jag rekomenderar, acen har körts den sträckan ofta.

Min rekommendation, köp båda :yoparty

Haft en Ace... Bra Hoj det där...
Kört en del Vtr...
Skulle Jag handla en av dom så skulle jag leta efter en Svart lr Gul Vtr utan tvekan.
Roligare å skön å köra, Lätthanterlig å Goo:tummenupp

140hk i en VTR-F? (Eller menade du Acen?)

Långfärder kan jag inte alls hålla med om däremot, min VTR har varit 2ggr i alperna T/R samt en Norgerunda. Tycker den funkar bra att toura med.

För min del stämde det inte alls när man skulle köra långt, där tycker jag att Acen funkar bättre men det är ju olika från person till person.

Nej jag menade VTR:en, det sas "runt" 140 hästar, troligen menade de direkt på motorn samt ponys :D, det lät liiiite för bra för att vara sant då med, jag brydde mig inte tillräckligt för att vare sig bänka eller ifrågasätta.
Det gick bättre än orginal iaf, en kompis som hade en orginal märkte stor skillnad sa han.

Acen skall ge 145 redan som orginal och det stämmer rätt bra skulle jag tro.

Är det ingen som har nåt positivt att säga om Acen?:confused: Verkar som om alla tycker att VTR är rätt hoj... Det är ju förvisso en redigt grann cykel så... o rolig att köra oxå...:hjälm

Last edited:
Jag vet... är grymt sugen på den...
Det är den enda oranga Firestorm jag har sett som e till salu.
Nån som känner till nån mer?

Jag vet... är grymt sugen på den...
Det är den enda oranga Firestorm jag har sett som e till salu.
Nån som känner till nån mer?

Orange VTR tillverkades inte speciellt länge så de är nog inte så lätta att hitta...:)

Är du inne på VTR eller rent av köper en kan jag varmt rekommendera www.vtr.nu , ett forum av och för vtr ägare. Extremt mycket hjälp att finna och få. :tummenupp

Back