Firefox krånglar

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Har länge använt firefox som webläsare och det har funkat hyffsat. Har dock haft problem med att firefox inte velat öppna en del sidor, utan då fått tillgripa explorer.

Nyss började firefox återigen krångla genom att byta startsida från SH till google. Nån som vet nån webläsare som verkligen funkar, vore så gött att slippa såna här irriterande småskit.

Om inte, hur ställer man tillbaka startsidan till SH?

Tacksam för svar...

Googla fram svaret, det finns nog miljoner träffar... nu har du ju Google som startsida jö ;) (ursäkta ironin, men jag kan inte låta bli)

Troligtvis har du klickat i någon ruta som har ändrat startsida, det görs inte per automatik. Om du klickar på tools-options så i general kan du ställa in startsidan.

FF är lätt den bästa webbrowsern, installera gärna adblocker och surfningen blir en fröjd.

chrilla skrev:
Har länge använt firefox som webläsare och det har funkat hyffsat. Har dock haft problem med att firefox inte velat öppna en del sidor, utan då fått tillgripa explorer.
Prova att ladda ner en extension som heter User Agent Switcher, då kan du välja vad browsern ska identifiera sig som för servern. Går förbi många puckowebmasters krav på Internet Exploder helt utan tekniska skäl.

chrilla skrev:
Nyss började firefox återigen krångla genom att byta startsida från SH till google. Nån som vet nån webläsare som verkligen funkar, vore så gött att slippa såna här irriterande småskit.
Låter som defaultsidan som Firefox har ihop med Google. Har du uppgraderat Firefox eller lyckats skapa en ny profil utan att du tänkt dig det? I så fall har du väl tappat dina bokmärken också.

chrilla skrev:
Om inte, hur ställer man tillbaka startsidan till SH?
Det är under preferences, use current page t ex. På samma sätt som i IE.

O som alltid..

Vill du slipa allt strul..o skit...
Skaffa Opera...så slipper du allt skit o har nerladdningprogram o popuppstoppare som funkat kalas i snart 10 år...långt innan Firefox:en ens var påtänkt.

Tillhör du dom 2%:ena här som betalar för det dom har på datorn så är det inte speciellt dyrt.Har för mig att det kostar runt 250 svenska kronor.
Har du inte dom pengarna, så kan du även ladda ner en gratisversion....där du visserligen får kolla in reklam i örvre högra hörnet....docka är din "användbara" yta större än tex Explorer TROTS det!

Förutom det får du flera funktioner som inte ens Firefox än idag är i närheten av...bla "musfunktioner"...som gör att du kan utföra saker utan att klicka på nån musknapp....o en del annat....(förutom det faktum att du smurfar i hur många fönster du vill...vilket Firefox har plagierat rakt av från Opera!!)...
Så...vill du ha nåt som funkar...o som är original...ladda ner Opera!

Ha det

Den eviga striden mellan Opera och Firefox

Självklart använder även vi i Firefox musgester, liksom i Opera. Det som är bra med Firefox är dock att det är helt gratis, du kan bygga ut det hur du vill och det funkar till internetbanker o liknande...

Kawa, kika gärna lite mer på Firefox... (jag är omvänd för en tid sedan, Opera har liksom stannat upp i utvecklingen)

Kolla gärna in Thunderbird som mailklient, snygg gratis och sprider inte heller den virus.

chrilla skrev:
Nån som vet nån webläsare som verkligen funkar, vore så gött att slippa såna här irriterande småskit.

Har kört slimbrowser nu ett tag, den fungerar ypperligt enligt mig, inte haft nått krångel än, fixa! :tummenupp

chrilla skrev:
Ok, tack för info och hjälp! :)
Explorer med avantbrowser tillägget.. bästa jag haft, skulle inte ta i firefiox/opera med tång, hatar dessa bohembrowsrar..
kolla in det Chrilla..
Avant
Dessutom gratis givetvis..

toca1 skrev:
Inte för mig,, Handelsbanken,,
Är det deras certifikathantering? Skäl nog att byta bank tycker jag. Nordea hade (?) också en kortläsare med seriell port. Varför mecka med hårdvara i datorn för att koppla upp sig till banken? Programvaran fanns förstås bara till vissa versioner av Windows.

Ninjaboy skrev:
Är det deras certifikathantering? Skäl nog att byta bank tycker jag. Nordea hade (?) också en kortläsare med seriell port. Varför mecka med hårdvara i datorn för att koppla upp sig till banken? Programvaran fanns förstås bara till vissa versioner av Windows.

Jag har nordeas internetbank där man skrapar fram koder på ett kort, funkar med alla operativsystem och webläsare jag testat iaf.

Men det införde de senare som en nödlösning för folk som ville komma åt banken på resande fot. Förvånar mig inte att många i dag väljer det i stället för deras mer high tech lösning. Som en Triss-lott ungefär, men det fungerar. :)

Qvint skrev:
Den eviga striden mellan Opera och Firefox

Självklart använder även vi i Firefox musgester, liksom i Opera. Det som är bra med Firefox är dock att det är helt gratis, du kan bygga ut det hur du vill och det funkar till internetbanker o liknande...

Kawa, kika gärna lite mer på Firefox... (jag är omvänd för en tid sedan, Opera har liksom stannat upp i utvecklingen)

Kolla gärna in Thunderbird som mailklient, snygg gratis och sprider inte heller den virus.

Hej..o OK..
Har testat det..Återigen,(!), för att se om jag missat nåt sen sist...

O tyvärr har jag inte det....visst är det i stort sett lika snabbt som Opera...o med andra ord redan där 14 mängder bättre än Explorer...
Men ändå...jag slutade ganska snabbt att "testa" mer....Alltså, så fort jag ville vidare...som van Operasurfare...så visade det sig att jag, i alla fall inte på nåt lätt sätt kunde flytta infofälten dit jag vill ha dom...kanske går det, men jag lyckades inte hitta dom....vilket man med lätthet gör i Opera bara genom att högerklicka på ALLT man vill ändra på....här gick det dock inte...(OCH har försökt leta reda på vart jag skulle kunna flytta mina menyer på andra ställen..utan att hitta det inom den första timmen)...o då får det vara för min del...
Kan lika gärna lägga ner lika många timmar på Explorer för att leta saker som inte ens finns...

Dessutom!...Det första...Inte "musgester"...Fast jag kan inte förklarar vad det heter...men i alla fall för mig...I Opera är det mest suveräna, "knappalternativen",...alltså att jag kan bestämma vad jag vill att "klickknappen" på hjulet ska göra och framförallt vad som händer om jag använder vänster o högerknappen på musen, samtidigt som jag håller ned shift eller control, eller båda....Hittar jag inte ens nånstans!
För min del är det det mest användbara i Opera överhuvudtaget....

Så lessen...men jag håller mig nog till Opera...fortfarande...

Dock...! Jag är INTE obstinat!...Så kan du leta reda på dessa funktioner...eller andra som kan göra surfnningen bättre så är ingen annan än jag gladare!

Ha det

Semi OT, var i hela friden ställe rman in musgester i Firefox. Har letat som faen :va

Jag tror ni båda missförstått huvudsyftet med Firefox vilket är att göra en browser med *mindre* features för att det ska vara enklare och snabbare att göra det vanligaste.

Sedan är den extremt konfigurerbar via extension, klicka på Tools - Extensions så kan ni hämta hem allt ni kan tänka er där. Mouse gestures i ett gäng varianter, download managers, ad blocker och allt möjligt. Firefox blir vad man gör den till. Från start så är det en rätt enkel browser, helt avsiktligt.

Ninjaboy skrev:
Jag tror ni båda missförstått huvudsyftet med Firefox vilket är att göra en browser med *mindre* features för att det ska vara enklare och snabbare att göra det vanligaste.

Sedan är den extremt konfigurerbar via extension, klicka på Tools - Extensions så kan ni hämta hem allt ni kan tänka er där. Mouse gestures i ett gäng varianter, download managers, ad blocker och allt möjligt. Firefox blir vad man gör den till. Från start så är det en rätt enkel browser, helt avsiktligt.

Aha då är det ju lugnt

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...