Firefox 1.5 beta 1 gillar inte sporthoj.com

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Istället för att bilderna till vänster ligger i en kolumn så ligger de i tre kolumner med 6 bilder i bredd längst ned. Man får scrolla rätt så duktigt! Fel i Firefox eller något lurt på sidan?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag kör Firefox 1.0.6, och sidan ser ut precis som vanligt. Måste vara en bugg i Beta-versionen då.
 

DrZeto

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z500
Om du vill hitta ett bra substitut till IE så kör Opera istället, mycket bättre än Firefox (min egna helt subjektiva bedömning) :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Konstigt. :va

Jag har inte bytt för att de flesta av mina coola extensions skulle sluta fungera.
 

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Värmland
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Som nån annan sa...

Varför lägga ner en massa jädra jobb för att kanske kunna få nåt att bli bara lite bättre än Explorer....eller åtminstone bara FUNKA...med en jädra massa fixar o tilläggsprogram o en massa andra strul???

....när man kan skaffa Opera
istället som idag funkar bättre än allt som finns på nätet inklusive Explorer..??
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Betan som strular till det med sh.com, inget mera! Det blir nog löst i rc'n

Firefox är mer robust än opera!
(min subjektiva uppfattning, som någon sa)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vad jag vet är inte Opera fri att använda utan deras reklam. Nu vet jag inte om folk tycker det är kalas att en del av applikationsytan upptas av reklam eller om ni kör en knäckt version. Jag accepterar dock inte någon av de två - jag vill ha en fri och bra browser. Jag tror inte att vi som kör Firefox behöver upplysas om Operas existens, vi har trots allt hittat ett alternativ till IE och känner förmodligen till några till i o m att vi aktivt letat efter något annat. Vill ni tipsa någon kan ni vända er till de 90% som kör den sämsta browsern. :tummenupp
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Jo,, IE = Jag vill ha spyware och adware browser ;)
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Neutral skrev:
--//--Jag tror inte att vi som kör Firefox behöver upplysas om Operas existens, vi har trots allt hittat ett alternativ till IE och känner förmodligen till några till i o m att vi aktivt letat efter något annat. Vill ni tipsa någon kan ni vända er till de 90% som kör den sämsta browsern. :tummenupp

Hähä, ni datafolk kan vara så "von oben" när ni förespråkar något.
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Är det bara för mig som IE fungerar alldeles utmärkt. Har aldrig haft nåt strul.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Maxthon är skitet man ska ha:=)
Fast jag använder för det mesta Firefox,fast att den suger ibland.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Victor skrev:
Hähä, ni datafolk kan vara så "von oben" när ni förespråkar något.
Ja ursäkta då men jag ser det i många områden i databranschen. Utmanarna kannibaliserar på varandra medan monopolisten bara gnuggar händerna. Ungefär som Hondas förare i MotoGP bara tar poäng av varandra och inte av Rossi. :hihi
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag kan verkligen rekomendera Firefox till er som vill prova nåt annat än Explorer. Dessutom är Mozilla Thunderbird från samma "paket" en utmärkt mail-läsare. :tummenupp
 

Elektronen

laddar fullt!
Gick med
9 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
..har ingen nu, vilken ska jag välja?
jo ie gör ju sitt jobb när man inaktivt glatt tankar hem allt automagiskt. firefox (mfl?) har en del bra funktioner som jag inte vill vara utan. det finns bättringspotential dock. firefox är ju den egentliga "standarden" också! ie finns ju bara till bills operativ. undrans hur många påhopp jag får nu?.. lol. meningslöst dock. :tomten
 

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
hp skrev:
Är det bara för mig som IE fungerar alldeles utmärkt. Har aldrig haft nåt strul.

Har du provat nåt annat än IE?
Är inte speciellt bra på datorer och hade samma syn som dig förut. Men en "datanörd" till polare tvingade mig att prova Firefox och nu finns det inte en chans att jag byter tillbaka. :)
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag kör firefox och har så gjort sedan jag hittade den.
Opera, hm..antingen är jag inte tillräcklig finsmakare eller så suger den bara :hihi
Den enda plugin som jag kör på min firefox är imagezoom, hur användbart och trevligt som helst.
Ser man tex en hojannons med en liten bild och vill ha den större, då högerklickar man på bilden och väljer zoom image och sedan hur mkt man vill zooma.
Att jag frångick IE var enbart för att jag tyckte det var dags för ngt annat, men oj vilken förbättring jag fick på köpet.
Funkar klockrent enligt mig.
Kör ver 1.0.6 föresten :)
//Tobbe
 

MikkE

Guest
Lyfter tråden med en annan fråga.
Rörliga avatarer och smileysar rör sig typ tre gånger så snabbt än vanliga IE. Vad kan det bero på? Kan man ändra på hastigheten eller så i Firefox eller beror det på SH?

Jag använder nu version 1.5.0.1
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Torkel skrev:
1633143 Istället för att bilderna till vänster ligger i en kolumn så ligger de i tre kolumner med 6 bilder i bredd längst ned. Man får scrolla rätt så duktigt! Fel i Firefox eller något lurt på sidan?
Uppgradera till 1.5.0.1 så löser det sig :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top