Firebladeslang - vart ska det ta vägen?????

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Undrar över en liten slang. Vet liksom inte riktigt vart den ska.

Slangen jag undrar över är den övre slangen. Nr: 26

Snälla hjälp mig!

Tack på förhand.

Bifogat

• cbrtank.gif
    cbrtank.gif
    63.4 KB · Visningar: 246
Är det en 98 eller nyare? I så fall ska den in i 4:ans insug.
EDIT: Fast på din avatar ser det ut som det är en 96:a, med bränslepump och inte vakuumassisterad bränslematning.

Årsmodell?

Last edited:
Hade samma fundering på min igår, la ut den i luften bara och hojjen gick bra efter det. Antar att den ska ligga fritt.

bebbe skrev:
Är det inte andningen till tanken?

Stämmer, en slang, den undre går rakt ner och ut i fria luften. Mitten slangen ansluts till självaste tanken. Frågan är vart ska den övre slagen ta vägen. Ska den också ut i fria luften?

Dawan skrev:
Stämmer, en slang, den undre går rakt ner och ut i fria luften. Mitten slangen ansluts till självaste tanken. Frågan är vart ska den övre slagen ta vägen. Ska den också ut i fria luften?

Jajjamen båda ändarna av den ska ut i luften.
Fick förklaringen en gång att det var för att om hojen välte så skulle det inte kunna bli "samma effekt som när man slangar bensin" när man reser upp den.

Men jag tror att det är dreneringen till tanklocket, dvs om det rinner ner vatten vid kanten på tanklocket så ska det rinna ut i denna slangen, om den har kläggat igen (hänger ju ner under hojen) så rinner det ut i den andra... i ramen... hmm...
Jaja den ska hänga fritt och inte vara ansluten någonstans!
/fredde

Dawan skrev:

En till dränering (eller till överfyllning, har så på min R6) och en till andning. Kan vara så men är inte säker :)

Dawan skrev:
Tackar för hjälpen, detta låter bra. Ska försöka hitta stället den ska ut på bara. Någon som vet :)

Supertack för hjälpen.

Är nog inte jätte noga sålänge som man undviker alltför varma ställen och ställen där den klämms :)

Dawan skrev:
Tackar för hjälpen, detta låter bra. Ska försöka hitta stället den ska ut på bara. Någon som vet :)

Supertack för hjälpen.

Den brukar gå i inne i ramen, genom öppningen på insidan in i själv håligheten i ramen! :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D