Firebladen på G att bli ren banhoj.

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Håller på att ta bort gatkåporna för att sätta dit race/krashkåpor men har nu hittat lite prylar som jag inte vet hur jag skall hantera.

Bakom lyset finns det en jäkla massa grejor bla, en liten luft/vacuumburk & några vacuumklockor där det då sitter en v-klocka i varje luftintag(luffarturbon) som styr ett
spjäll i varje luftintag.

Eftersom dessa luftintag & spjäll skall bort & ersättas med andra som inte har några spjäll så är första tanken att det är "bara" att ta bort alla grejor,slangar & burkar,

men eftersom jag gjort en liknande grej en gång på en TL1000R då PAIR VALVE systemet skulle plockas bort & min "operation" då blev lite för hård & hojen gick som en potta skit, jag fick göra om & göra rätt & sen fungerade det,

Tänkt alltså göra rätt på en gång denna gång & då rådfråga andra som kanske VET.

Min fråga till någon som vet: Hur mycket kan jag ta bort av burkar,slangar etc som rör detta?

Hojen det gäller är en CBR1000RR -08

Edit:
Efter lite internetforskning samt lite tips från kunniga har jag kommit fram till att dessa vacuumslangar mm, kan plockas bort helt, gäller bara att plugga slangen som går till spjällhuset, alt ta bort även den slangen & plugga vid spjällhuset.
 

Bifogat

  • IMG_0798.JPG
    IMG_0798.JPG
    1.4 MB · Visningar: 108
  • IMG_0799.JPG
    IMG_0799.JPG
    1.4 MB · Visningar: 79
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top