fireblade954 probs?

rossi954

tokkörning
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Växjö
Hoj
Kinamoppe&Gixxer1000
Tjena har en fråga till alla andra som kör 954:an

blir era enormt varma vid kortare körsträckor tex.stadskörning!
min blir upp mot 100 grader c,,,
83c när jag kör landsväg,,,,

ska det vara så??? tacksam för svar,,,
 
Men på frågan så tycker jag inte att de är farligt kolla me en separat temp givare för din kan vissa lite fel..bara för att vara på de säkra..
 
Det är troligtvist helt normalt. Har en 929:a som även den ligger på exakt 83 grader normalt men kommer lätt över 100 så fort man är i stan och snurrar. Har hört från flera andra att de har samma "fenomen" på sina 929:or.
 
100 grader vattentemp är väl inget att bry sig om... då har ju inte ens fläkten dragit igång ju...
 
Ca 100°C är helt normalt efter en kort stund i stadstrafik. Inget att oroa sig för. Min ligger på 82°C vid normal körning men sticker snart upp till 100°C vid stadskörning med för mycket krypköra och rödljusen osv. Försäljaren nämnde det t o m innan jag plockade ut den, och det är för modellen helt normalt.
 
R1:an är precis likadan den kryper upp över 100 grader nästan direkt när man krypkör i stan.
Som mest tror jag den har varit uppe i 109 grader.
 
Tack!......

Jag vart lite orolig eftersom min lokala mc verkstad tyckte att det var konstigt... rettorna här i stan blir aldrig så varma vid stadskörning(kanske beror på att dom körs för dåligt=))

100c går min fläkt igång....
Hade en 929 men kan inte minnas att den blev så varm...


kör så det ryker...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top