Fireblade VS Sabb 900!!!!

Har bilen turbo skall hojen också ha det om det skall vara jämförbart ;)

blackburn_xt skrev:
2580117 Skulle vara kul att se ett race mellan robert uhr´s nya saab(http://www.garaget.org/?car=13583) och en standard r hoj.
Robert siktar på att få världens snabbaste framhjulsdrivna bil

Ska man testa emot en extremt special byggd bil emot en MC....

Ta en Busa med duktig turbo i så fall.... då kan den där lilla fiberglas koppen leta efter kikaren...

Vad kostar en 94:ans 9000 turbo ?
20 - 30 k, ?
Sen räcker det ju att ringa Maptun eller Nordic.
Visst blir det dyrt, men knappast i närheten av vad som nämnts tidigare i tråden. Man ska akta sig för gamla saabar:D

Min -98 SAAB 900T låter definitivt INTE som den där Saaben. Närmare 400 hästar måste en 900ng innehålla för att ge originalblysläden en match. Men men... de hade nog kul under inspelningen av videon, de va väl huvudsaken. :D

haha kul att se alla hojåkare sätta taggarna utåt o försvara sporthojen.. men kul att bilen hängde på, dock så kom hojen först:D

måste ändå beundra bilen, inte många som fixar de.
fasst i somras fick jag tok pisk av en bmw.. närjag får filmen ska jag lägga ut den också:yoparty

FATTA!!killen på hojen gkan verkligen inte gasa! man ska inte sitta uprätt när man ger gärnet, en bil på 430 hästar ska inte ha en sportkepa mot en hoj på 150 hästar, man brukar se videos med riktiga förare "hojförare" som åker ifrån 800 hästars bilar med original hojar, det är dubbelt så mycke effekt än saaben i fråga!blir snart äcklad av nollorna som vägrar förstå fakta, jag ska lägga ut en video när jag drar kompisens r1:a med men primera på 115 hästar så ska jag starta en ny tråd på zatzy om det, slår vad om att jag kommer få många inlägg "wow, grym bil" "hahaha där ser ni att bilar är mycke snabbare" bla bla bla, det handlar om att kunna,våga,göra det rätt när man gasar med hoj! man kan inte sitta rakt upp o växla vid 3000 varv!det funkar bara inte, en bil på 400 hästar är ingenting!INGENTING!INGENTING!

R-1000 skrev:
2580996 FATTA!!killen på hojen gkan verkligen inte gasa! man ska inte sitta uprätt när man ger gärnet, en bil på 430 hästar ska inte ha en sportkepa mot en hoj på 150 hästar, man brukar se videos med riktiga förare "hojförare" som åker ifrån 800 hästars bilar med original hojar, det är dubbelt så mycke effekt än saaben i fråga!blir snart äcklad av nollorna som vägrar förstå fakta, jag ska lägga ut en video när jag drar kompisens r1:a med men primera på 115 hästar så ska jag starta en ny tråd på zatzy om det, slår vad om att jag kommer få många inlägg "wow, grym bil" "hahaha där ser ni att bilar är mycke snabbare" bla bla bla, det handlar om att kunna,våga,göra det rätt när man gasar med hoj! man kan inte sitta rakt upp o växla vid 3000 varv!det funkar bara inte, en bil på 400 hästar är ingenting!INGENTING!INGENTING!

Håller helt klart med

Den här filmen säger väl också en hel del när det gäller MC vs BIL
http://www.youtube.com/watch?v=y5wcOR69om4

Jag kan ju steka av den gamla saaben till och med Sv´n utan problem, när man redan har gjort den med en 911 carrera 4 -03a så att han skämdes:yoparty

Last edited:
Antar att det var Dahls saab och att de var Martin som körde bladen?

Jag har kört med min 600:a mot den där saaben och då tyckte ja inte den hade så värst mycket att sätta emot:va

Last edited:
Ric skrev:
2581199 Fyller på med ännu en! E30 BMW turbo VS ZZR1400

http://www.youtube.com/watch?v=nKcR_LqTYUI

Ska inte Ninjan gå bättre änn så:confused:

Att en i stort sett orginal(?) ZZR1400 får problem med en turbobil på 1025HK är inte konstigt(uppe i fart).

Dock så är det inget vi märker något av i detta klipp, att våga löpa linan ut på denna väg säger mer om förarens deathwish än om fordonen i sig.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8