Fireblade vs R1

• Thread starter Thread starter tubbe
  • Start date Start date
Eller som dom sa i artikeln...
"You'll be astounded at how brutal the acceleration is. It makes the FireBlade feel tame"
"It's a lot better looking, thrilling and exciting than the Honda"

har bara kört 04 ans r 1 och blev inte imponerad ett dugg, sunkiga bromsar,plastigt och smäckigt detaljarbete, hyfsat drag förvisso, men inte imponerande..tror nog inte det är många i det här landet som kan få alla dom hästkrafterna som yamaha utlovar i asfalten.... jag är nog inte en av dom i alla fall, skulle köra fortare med min 750...nu blir det väl liv när jag skriver ngt elakt om en r etta....hahahaha :tungan

Igetligen e det väl sak samma om R1 & Fireblade..... Allt går ut på att man ska ha kul med hojen... vissa älskar Honda & andra hatar Yamaha =)....
Alla har olika smak... Typ som med brudar, öl , sprit, m.m :tuttar

snurbo skrev:
Igetligen e det väl sak samma om R1 & Fireblade..... Allt går ut på att man ska ha kul med hojen... vissa älskar Honda & andra hatar Yamaha =)....
Alla har olika smak... Typ som med brudar, öl , sprit, m.m :tuttar

Nu håller du käfften :ajjabajja

Honda är bäst så är det bara :lol :hihi :rofl

*Edit*Var det för elakt? förlåt hjärtat :krama
Det var inte dumt att dela säng med dig i veckan. synd bara att det låt en brud imellan :3freak

Last edited:
R1ans motor är TRÅKIG!!! cbr:ns är väldigt lätt körd och mycket lätt att stunta med...b R1:an passar svenska effekt kåta killar som behöver onödigt mycket hästar för att slanga eftersm som dom inte har känsla för balans :D :arsele
//Smålis

hermes skrev:
on du vill wobbla av vägen och renovera växellådor köp en R1a :rofl

om du vill vara snabb på banan samt på vägen och inte vill renovera var 1000 mil köp en honda 00a eller nyare, :yoparty jag ska sälja min i sommar, billigt

finns ju skäl till att Honda VÅGAR lämna 5 års motor och elektronikgaranti. :tummenupp

Bladen är ju så jävla snygg!!!!
Rettan är ju så jävla vanlig och tråkig och titta på!!!
Gixxer 1000 är ju super snygga 100% snyggast

hermes skrev:
on du vill wobbla av vägen och renovera växellådor köp en R1a :rofl

om du vill vara snabb på banan samt på vägen och inte vill renovera var 1000 mil köp en honda 00a eller nyare, :yoparty jag ska sälja min i sommar, billigt

Köp styrdämpare! får någon problem med Rettans låda... lär dig köra! Min har gått 2.500 hårda mil med ibland tuffa nedsättningar, Lådan är kannon, inte ett packboxbyte, till och med drivpaketet är friskt!

En rasande låda på vilken sådan här hoj som helst har inget annat än med en taskig förare att göra, ge hit din blade ska Jag växla sönder den åt dig. :tummenupp

Last edited:
see ya skrev:
finns ju skäl till att Honda VÅGAR lämna 5 års motor och elektronikgaranti. :tummenupp

Ja, du måste följa deras Nazistiska seviceintervall till pungt och prickar för att ha rätt till garantin...

Min gick ut förra året vilket göt att Jag kan byta stift, olja/filter, bromsvätska, mm själv för några hundringar i stället för att lämna in den på verksta och pröjsa 2.600 för samma jobb...

Teo skrev:
Ja, du måste följa deras Nazistiska seviceintervall till pungt och prickar för att ha rätt till garantin...

Min gick ut förra året vilket göt att Jag kan byta stift, olja/filter, bromsvätska, mm själv för några hundringar i stället för att lämna in den på verksta och pröjsa 2.600 för samma jobb...
Är det inte exakt likadant för att ha rätt till andra märkens garanti? ^^
Vad jag har vägt in när jag funderar på min kommande hoj är utseende, vanlighet, körbarhet. Visst, R1:an är säkert jättevild men den är fortfarande på tok för vanlig för min smak. Dessutom ska ju Fireblade:n (pratar om '00+) vara mer lättkörd... vilket helt klart är ett plus för min del.
Rent generellt betvivlar jag att det skiljer hojarna så jäkla mycket ifrån varann.
Säger som många innan mig, provkör om möjligt båda hojarna och gå på den som passar dig bäst. I mitt fall blir det iaf med stor sannolikhet en Fireblade här näst :)

PenDragon skrev:
Är det inte exakt likadant för att ha rätt till andra märkens garanti? ^^
Vad jag har vägt in när jag funderar på min kommande hoj är utseende, vanlighet, körbarhet. Visst, R1:an är säkert jättevild men den är fortfarande på tok för vanlig för min smak. Dessutom ska ju Fireblade:n (pratar om '00+) vara mer lättkörd... vilket helt klart är ett plus för min del.
Rent generellt betvivlar jag att det skiljer hojarna så jäkla mycket ifrån varann.
Säger som många innan mig, provkör om möjligt båda hojarna och gå på den som passar dig bäst. I mitt fall blir det iaf med stor sannolikhet en Fireblade här näst :)

Bladen är Kannon! :tummenupp Jag hjälpte en kompis förra våren att provköra fyra hojar i samma prisklass, r6 -01, r1 -00. zx9r- 01, och bladen -00
efter mina rekomendationer blev det bladen då den kändes fräshast av dom.
Inget ont om hondas garantier, men de används lite som ett försäljarknep då de inte blir riktigt som de säger.

Om du kör 1.500 mil om året blir det nästan 2 sevicar per år a´ 2.5k så det brakar ivär om man ska vara petnoga.

håller ni liv i den här tråden ännu?
Det är liknade hojar men här låter det som om det skiljde massor.

Smaken kan ju skilja en del det förstår jag, men det är väldigt tröttande med märkesblindhet som väldigt många i tråden lider av, sen sitter de på ett annat märke nästa år och då är skivan bytt till att framhålla den modellen zzzzzzzzzzzzzzzzz

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman