Var hos Bilprovningen igår med min CBR 900RR -96 och fick nedslag på att den "gick för bra".. Mig veterligen har den aldrig varit strypt och gått igenom alla besiktningar sedan -97 då den togs ut. Dom lämnade mig med två alternativ - strypa den och få intyg på det eller en regbesiktning. Det senare alternativet är antagligen billigare än att lämna in och få intyg på strypningen? Är det bara att "åka" igenom en regbesktning eller kommer det nya krav som e-märkningar och skit som kanske inte finns orginal?
Eller kan alternativet att strypa själv och ombesiktiga vara ett alternativ? Hur kan man isf enklast gå till väga för att göra den tillfälligt slö? Några andra tips kring detta? Känns så jäkla surt :-( Kollade i bilregistret och där står det 41kw vilket blir 56hk, känns som en udda strypning?
Eller kan alternativet att strypa själv och ombesiktiga vara ett alternativ? Hur kan man isf enklast gå till väga för att göra den tillfälligt slö? Några andra tips kring detta? Känns så jäkla surt :-( Kollade i bilregistret och där står det 41kw vilket blir 56hk, känns som en udda strypning?