zilog
Mr. Hardtechno
Min hoj har gått 6000+ mil, och har drabbats av förslappad bakdämpare. Jag står mellan valen att skicka in min gamla original för renovering (1300+dubbel frakt inom sverige), köpa aftermarket (7000 för wilbers vettiga modeller), köpa en begagnad från skroten för 1000 kr (som gått ~2500 mil) eller köpa en helt ny originaldämpare från Honda, någon som vet priser på vad en sådan kan kosta?
Vad bör jag göra i det här läget? Får jag ut något mer av att köpa en aftermarketdämpare jämfört med en renoverad original, jag kör mest gata samt några banpass per år. Det jag tror är viktigast för min del är att få till fungerande returdämpning.
Jag har aldrig provkört någon annan Fireblade, och vet inte hur stum/dämpad en fungerande originaldämpare ska kännas, riskerar jag att få tag i en annan originaldämpare och bli besviken över att även den är gungig?
Tacksam för svar
/Daniel Nilsson
Vad bör jag göra i det här läget? Får jag ut något mer av att köpa en aftermarketdämpare jämfört med en renoverad original, jag kör mest gata samt några banpass per år. Det jag tror är viktigast för min del är att få till fungerande returdämpning.
Jag har aldrig provkört någon annan Fireblade, och vet inte hur stum/dämpad en fungerande originaldämpare ska kännas, riskerar jag att få tag i en annan originaldämpare och bli besviken över att även den är gungig?
Tacksam för svar
/Daniel Nilsson