Fireblade 929 vs R1

Tycker dom är förbannat likvärdiga faktiskt.

Tittar man på 06 så är hondan både snyggast och känns aningen rappare.

...

åååkejjj? Min CBR1000 04 var så kraftlös att Jag bytte den jämnt mot en GSXR1000 02, Den var det klart mer klös i än CBR:en. Hade en R1 04 som stals, Den var sjuuuk i maskinen. Hondan har aldrig mätt sig effektmässigt mot de övriga. (möjligtvis zx9r 00-03) Honda har sina + poäng i att den är byggt som en stridsvagn och R1 av smör typ.

Lyssna inte på dåren. Bladen är snyggast. Polkarettor är svinfula. Båda är dussinhojar. R1 har performance. CBR har "the looks". Ljudet kan du få med vilken jävla radfyra och rätt slipon som helst.

Vad säger magen?? :wiggle

Ganska bra sammanfattning även om jag gillar rettornas stuk. Jag tycker 929 är den bästa blade som tillverkats.

Last edited:
Lyssna nu på pappa lite... Man blir inte klokare av att ställa en sådan fråga på sporthoj.com. I en perfekt värld skulle folk som äger eller har ägt skriva om sina erfarenheter både bra och dåliga och "end of discussion". Att hänvisa till tester som gjordes när hojen var ny och som bara talar om vilken som var snabbast det året ger väl ingen som helst vägledning.

Tips från mig: Köp den du tycker är snyggast och tilltalar dig mest. Se också till att du gör det på firma så slipper du oroa dig. Oftast är det garanti i 1 år. (KKL i 2 år på ursprungliga fel)

Jag skulle valt R1. Bättre prestanda och mycket snyggare. Har haft en R1 -03. Rolig hoj. Saknar den lite ibland.

Det dær med hondkvalitet ær bara skitsnack. Finns ingen grund før det

Tycker r1an ær helt klart bættre cykel. Och ja ær inte førvånad øver att du sitter bættre på den, de gør dom flesta

Det där va nog bland det dummaste du skulle kunna skriva.....

Men visst finns det måndags ex. av alla hojar......... Jag kan ha fel, men va det inte honda som började med 5års garantin ?

Det enda jag kan jämföra är en -04 R1:a och en 1000RR -05... ska jag köra touring väljer jag R1:an, det va mjukt och skönt som en TV-Soffa... 1000RR är anningen hård att sitta på, men jag uppfattade den som mer kompakt.
Tittar man på race osv. tror jag 95% sitter hos föraren och inte i hojen...

Men jag har ALDRIG haft ett problem men någon av de honda hojar jag haft....

hEHE för mig blev det kärleken som avgjorde, så bör du också göra.
Hondan är mysig och vacker!!!

P.S speciellt vacker, .... annars skulle jag valt r1....

och du: håll tyst om det där D.S

Jag tycker Rettan är roligare med mer ketchupeffekt. Dessutom ramlar Rettan in i kurvorna, vilket är bra om man kör i racetempo jämt, Hondan är mer neutral i chassie och med bättre flås i botten och mellanregistret, prestandamässigt lika fast Rettan känns snabbare men man lurar sig bara. Jag sitter bättre på Retta än Honda medans andra föredrar Hondans körställning. Byte till högt kårglas känns som ett måste på Hondan för att inte få all fartvind i trynet. Retta har distinktare växellåda. Hondan är bakhjulshojen nr:1 men gärna med en styrdämpare enligt mina erfarenheter.
-----
Slutsats: KÖP DEN DU GILLAR BÄST!!
BÅDA ÄR FINA CYKLAR OCH LIKVÄRDIGA MEN PÅ OLIKA SÄTT...:yoparty

Håller ej med klart tagit R1 ägt en -98 förra året o -06 detta helt underbar cykel o honda är tam mot Yamaha.
Satans klipp i Yama men skulle som de andra kollat mil pris o gått efter det:P
Varken Yamas låda eller hondas ska vara sladdrig eller missa växlar för då blir det dyrt=hörde om Yamas låda börjar missa växlar ca 16lök då av en mc-mekkare tror ej honda e billigare:)
Lycka till gå på pris o mil o vilken du sitter bäst på o tycker e vackrast du som ska köra den inte vi=)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti