fireblade 92-95 frågor

• Thread starter Thread starter jyx
  • Start date Start date

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Hej
inte helt opåverkad av många års läsning av tidningen streetfighter och surfande på sporthoj så börjar jag bli lite sugen på en cbr900, är intresserad av att höra vad ni som äger dessa hojar har för erfarenheter. Jag gillar dom tidiga årsmodellerna bäst och dom har ju ofta ett överkomligt pris både i inköp och försäkring men dom har ju också rullat en del mil så frågan är ju om det finns något speciellt man kan räkna med på en som gått 5-7000 mil eller är dom stryktåliga som dom flesta andra honda motorer är (min xrv motor har rullat 5500 mil och går och låter perfekt) vore ju tråkigt och göra ett "klipp" och sen få renovera motorn för dyra pengar. Tipps och erfarenheter mottages tacksamt.

/M

Hallå där! :)

Om du skummar igenom detta forum lite snabbt så finns en specifik firebladetråd för just de äldre modellerna. Där har vi diskuterat just draws and flaws på äldre blejdar.
Välkommen in dit! :tummenupp

Hej tack för tipset, har sökt en del men hittar mest info om dom nyare årsmodelerna får väl ge på´t igen. Funkar dom bra att skjutsa på, gumman tjatar ju om att få åka med då och då?

/M

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard