Firar du nationaldagen?

Firar du nationaldagan?

• Antal röstningar
    0
Firas hårt i mitt samhälle, 5000+ pers som super och härjar, ser fyverkerier och om en liten stund. Högtidstal och en massa annan crap.

NSR_Martin skrev:
2216929 Lite ironi fanns väll i mitt utalande, du sa ju det ganska bra, man är ju stolt över sitt land, men det är samtidigt mycket man inte är nöjd med...
Vilken tur att det är val snart då. :)

Rösta för en förändring. :tummenupp

Är den blågula med stjärnor eller den blågula med korset man ska vifta med? :gnissla

Landslagtröjan från VM 94 åker nog fram. Ah, nostalgi...

Jag tjuvstartade firandet igår genom att dricka bärs med polarna och kolla på Smala Sussie :tomten

Sen tror jag rent av farsan flaggar idag med.

Jag gav tummen upp till några (invandrare) som med hela sin familj tog två enorma svenska flaggor och gick runt på stan med alla sina barn med varsina flaggor. Jag fick ett mycket varmt leende tillbaka. Jag tänkte köpa en flagga o pryda bilen med, men kom aldrig så långt. Men såg endel andra som gjorde det så det får duga :)

Framsidan av SH ska prydas dock!

Tänkte fira idag men jobbar som vanligt... Slutar dock förhoppningsvis 16.00

Jag ska hem till mormor och käka middag. :)

Fick ett "är du dum på riCktigt LR" av sambon nu när jag visade upp mig i fotbollströjan. Perfekt inför dagens shoppingrunda med henne. :hihi

Biturbo skrev:
2216447 Nå??

Om du firar, hur firar du?

Edit: Stavfel :huvet

Självklart! Bara en knapp månad kvar tills det är dags att hylla the land of the free, home of the brave... :tungan

Sveriges nationaldag har ju i stort sett varit förbjuden att fira sen man var 6 år, så det minns inte ens hur det går till. En fasadflagga kanske man skulle börja med...? :confused:

Tror att nationaldagen kommer firas mer i framtiden. Trots allt har det ju alltid varit en vanlig vardag till förra året. Men nu när det räknas som helg är ju dom flesta lediga och kan hitta på nåt skoj den dagen. :tummenupp

Nationaldagen firades med svensk färskpotatis, svensk matjessill och svensk herrgårdsakvavit till lunch, i samband med detta hedrade vi även vårt södra grannland genom att dricka Carlsberg. :tungan

Tyvär så firade jag inte på något sätt i år, jag fick inte tag på såna där aftonblaskan-flaggor (aftonblaskans logga går att klippa bort) att ha i bilfönstret ens.

Men nästa år ska jag vara mer förberedd, jag ska sätta ut fasad-flagga, jag ska sätta flaggor på bilen/mc'n och åka runt och tuta lite klämkäckt (man har ju sett att man ska göra så från andra länder).

För om inte folk som inte har bruna åsikter tar tillbaka flaggan, så kommer den allt mer att klassas som en rasistsymbol och tillslut TÖRS inte vanligt folk använda den.

Nu när man ändå är ledig på nationaldagen så kan man ju passa på att gå ihop ett gäng och göra något kul just den dagen, grilla tillsammans, och kanske ta en par pilsner på kvällen.

Jag firade med att köra hojen Stockholm-Tjörn och lasta på den på en båt där som ska ta den till Sydkorea..... Jättefint hojväder, men nu är jag utan hojjen i 6 veckor. Fan.

Tror jag hade i särklass den bästa nationaldagen... ;)
Firade med en långtur på hoj i solen med nån jag tycker mycke om (som är otroligt läcker i sitt skinnställ dessutom) Satt bakpå och hade alla möjligheter till att få klämma lite på mitt sällskap... Åkte på väldigt vackra ställen, såg mycket av hemstaden som jag inte sett förut trots att jag bott här hela livet.
Sen lite kall av blåsten på vägen hem så de blev en varm snabbdusch... Å när jag kommer ut från duschen står en snygg karl och lagar god mat till oss... :Bugar God mat, gott vin, trevliga samtal och en hel del skratt... Hur kvällen sen slutade får ni bara spekulera i.... ;) :yoparty :yoparty

Swedie skrev:
2216994 Jag gav tummen upp till några (invandrare) som med hela sin familj tog två enorma svenska flaggor och gick runt på stan med alla sina barn med varsina flaggor. Jag fick ett mycket varmt leende tillbaka.

Så jäkla skönt! :tummenupp

Kia skrev:
2219217 Tror jag hade i särklass den bästa nationaldagen... ;)
Firade med en långtur på hoj i solen med nån jag tycker mycke om (som är otroligt läcker i sitt skinnställ dessutom) Satt bakpå och hade alla möjligheter till att få klämma lite på mitt sällskap... Åkte på väldigt vackra ställen, såg mycket av hemstaden som jag inte sett förut trots att jag bott här hela livet.
Sen lite kall av blåsten på vägen hem så de blev en varm snabbdusch... Å när jag kommer ut från duschen står en snygg karl och lagar god mat till oss... :Bugar God mat, gott vin, trevliga samtal och en hel del skratt... Hur kvällen sen slutade får ni bara spekulera i.... ;) :yoparty :yoparty

Här ligger man i lä, somnade som vanligt med en stor snarkande labradorhane bredvid mig i sängen...är inte ett dugg avundsjuk. :rofl

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti