Fint med bling bling

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
men bara om det är komplett. Stylat min FZ8 med guldiga styrändar från Rizoma. Skitfint blev det, helt till jag tappade ena svarta plastlocket som sitter längst ut. Det är gängat och skruvas på den guldiga delen. Jag kontaktade säljaren Motoaction som givetvis beklagade att plastlocken inte säljs separat och att alternativet var att köpa nya styrändar?!?...Kommer jag INTE att göra. De kostar 400;- lite drygt. Har mailat Rizoma Scandinavia men inte fått svar i dagsläget. Vägrar tro att plastlocken inte finns att köpa separat. Ser skit ut förresten när det saknas, fast Sebbe på Motoaction tyckte att det spelar väl ingen roll, handtaget fungerar väl ändå?!? Tomte!!! :arsele Nån som vet om det går att få tag på plasten eller kör Rizoma med utsugningstaktik?

Har svårt att se att dom skulle sälja en del av en reservdel separat.

400 kr va ju inte helt galet dyrt heller, så det är väl bara att beställa nya!

Rizoma gör väl inga styrändar i plast ens? :confused:

Svårt att tänka mig att dom säljer det separat då det blir alldeles för mycket olika smågrejer att hålla på att distribuera. 400 är ju billigt för att vara Rizoma dessutom.

Har du inget gulligt nagellack att måla på.:krama

Sånt är väl lite typiskt såna säljställen att de inte har ett sket att komma med när det blir fel. :gnissla

Kan man tycka. Fast jag skruvade dit den korrekt, och körde inte långt innan den hade lossnat. Borde tänkt att den skulle limmas i tillägg kanske...attans :huvet Jag gör ett försök iaf...trött på slit & släng mentalitet och tillverkares noga genomtänkta affärsmetoder för att tjäna max av konsumenter...grrrr :fakta

Styrändarna är i metall (guldfärgat) fast längst ut sitter plastbrickor/lock som är gängade o skruvas dit. Billigt eller inte; har vissa principer och ja, det krånglar till det ibland. Vore busenkelt att strunta i dom och bara beställa nya så klart...:gnissla

Har du inget gulligt nagellack att måla på.:krama

Sånt är väl lite typiskt såna säljställen att de inte har ett sket att komma med när det blir fel. :gnissla

Precis, men jävligt enkelt att trycka ur sig "att vi gör allt för att våra kunder ska va nöjd" PISS! :gnissla

Självklart kan dom ju inte sälja en separat del ur en komplett sats, nästa gång kanske du använder loctitet ;) i-landsproblem ftw! :hihi

Jag törs aldrig montera nå bling bling, lyckas alltid klanta mig på nått sätt åsså var det åt helvette :D

Jag kör med champagnekorkar. Det är steeek.

Skam den som ger sig :tungan : FYI: På posten i dag anlände iaf ett sätt med två stk plastkapslar (Rizoma) som jag efterfrågade. Visserligen inte gratis men mkt billigare för mig än att köpa hela satsen för 400 SEK, och det känns bra miljömässigt :rock

Rizoma gör väl inga styrändar i plast ens? :confused:

Svårt att tänka mig att dom säljer det separat då det blir alldeles för mycket olika smågrejer att hålla på att distribuera. 400 är ju billigt för att vara Rizoma dessutom.

Hej Ägge, bra att du tycker du är så smart, inget fel med det om det kombineras med en aldrig så liten portion ödmjukhet kanske...Hur som, på posten i dag anlände iaf ett sätt med två stk plastkapslar (Rizoma) som jag efterfrågade. Visserligen inte gratis men mkt billigare för mig än att köpa hela satsen för 400 SEK, och det känns bra miljömässigt. Gulligt av dig att tipsa om loctitet :tuttar

Självklart kan dom ju inte sälja en separat del ur en komplett sats, nästa gång kanske du använder loctitet ;) i-landsproblem ftw! :hihi

Skam den som ger sig :tungan : FYI: På posten i dag anlände iaf ett sätt med två stk plastkapslar (Rizoma) som jag efterfrågade. Visserligen inte gratis men mkt billigare för mig än att köpa hela satsen för 400 SEK, och det känns bra miljömässigt :rock

Hur kan det vara bra miljömässigt att du inte kan hålla ordning på dina tillbehör och måste montera nytt när du tappat det gamla.Låter ju mer som en långsamt verkande undergångsteori sett ur synvinkeln, dagens I-lands problem. :crash

:arsele:arsele:arsele

Hur kan det vara bra miljömässigt att du inte kan hålla ordning på dina tillbehör och måste montera nytt när du tappat det gamla.Låter ju mer som en långsamt verkande undergångsteori sett ur synvinkeln, dagens I-lands problem. :crash

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025