Finns folk till allt

• Thread starter Thread starter TLRR
  • Start date Start date
TLRR skrev:
INTE om man skall tro på den Svenska lagen. Det behövs bevis för att dess rubrik misshandel skall träda i kraft och du vet ju hur det är med bevis.

Som svensk medborgare är du skyldig att kunna och följa sveriges lagar.
Du utför ett brott om du bryter mot det som står i lagboken men det krävs starka bevis för att du skall bli fälld.

Vad gäller definitionen smitning så är jag inte säker på att dra ifrån polisen innefattar det begreppet. Däremot är det ett brott att inte åtlyda polismans tecken. Att säga att man inte sett deras tecken kan tolkas som oaktsamhet och dålig uppsikt och kan leda till en dom om vårdslöshet i trafik.

Eftersom det är många som inte verkar förstå skillnad mellan att begå ett brott och att bli fälld för ett brott så skriver jag denna förklaring.

HAHAHAHAHAHA, han lär aldrig mer knö sig på parkeringen iaf.:)

//R

streetfighter1 skrev:
Som svensk medborgare är du skyldig att kunna och följa sveriges lagar.
Du utför ett brott om du bryter mot det som står i lagboken men det krävs starka bevis för att du skall bli fälld.

Vad gäller definitionen smitning så är jag inte säker på att dra ifrån polisen innefattar det begreppet. Däremot är det ett brott att inte åtlyda polismans tecken. Att säga att man inte sett deras tecken kan tolkas som oaktsamhet och dålig uppsikt och kan leda till en dom om vårdslöshet i trafik.

Eftersom det är många som inte verkar förstå skillnad mellan att begå ett brott och att bli fälld för ett brott så skriver jag denna förklaring.

Det är mycket sant det du skriver,förstå min IRONI och försök få andra att förstå vad de gör igentligen. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage