Finns drömvägen i gbg?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
E det nån som känner till en väg med många kurvor, korta rakor, bra sikt överallt och få hårda grejer, typ träd att köra på om det skulle gå åt skogen? :rolleyes: Finns den vägen i så fall i gbg-området?

Du har både Anderstorp, Falkenberg och Kinnekulle inom 20 mil från Göteborg. Åk dit och ha ännu roligare. :tummenupp

McB skrev:
Du har både Anderstorp, Falkenberg och Kinnekulle inom 20 mil från Göteborg. Åk dit och ha ännu roligare. :tummenupp

Jodå, men nu ville jag ha en väg som man kan köra när som helst, å som inte tar sån tid att ta sig till.

PacMan skrev:
Jodå, men nu ville jag ha en väg som man kan köra när som helst, å som inte tar sån tid att ta sig till.

Lyngern runt är ett hett tips, inte så långt dit heller.

Det finns mycket roliga vägar i de trakterna, så det är bara att åka runt och kika.

Eftersom det mestadels är skog runt om Gbg så finns inte så många vägar med de förutsättningar som du söker, så McB sitter inne med det bästa svaret.

Annars finns Härskogsvägen (mellan Lerum och Härryda), Töllsjövägen (Mellan Bollebygd och väg 180), gamla vägen mellan Kungälv och Lilla Edet, därifrån är inte 167:an via Backamo till Ödsmål så tråkig. Att åka till Marstrand via Säve och färjan över Nordre älv till Tjuvkil är också trevligt.

Håll till godo!

Kornhallsfärjan - Hålta - Stora Höga - Stenungsund - Ucklum - Västerlanda - Lilla Edet - Trollhättan.

Alingsås - Hindås via Ödenäs.

och alla småvägar sydöst om Lygnern.

Vill du åka fina vägar till Jönköping? Åk väg 156 via Kinna, Svenljunga och Tranemo.

Gasa av mig brukar jag göra på stora leden på Hisingen, den som går från Älvsborgsbron via Volvo Tuve till Angeredsbron. Bred väg och tidvis gles trafik.

Jodå, flera bra tips här. :) Nån som har nåt mer?

från anneberg (kunsbacka) till inseros (lindome) till hällingsjö, andra delen går förbi en lång sjö med en riktigt go väg med ett "hopp" som bonus ;) sedan kan man ta vägen tillbaka till kunsbacka över ubbhult som inte heller är helt fel.

töllsjö e farlig...

där vurpar man....

uschiamej....

men lygnern runt......

härskogen.....

landvetter, eskilsby, hällinsgjö..... undebrara

/H

petter skrev:
från anneberg (kunsbacka) till inseros (lindome) till hällingsjö, andra delen går förbi en lång sjö med en riktigt go väg med ett "hopp" som bonus ;) sedan kan man ta vägen tillbaka till kunsbacka över ubbhult som inte heller är helt fel.

Tror jag har vart där å snurrat lite, men har inte så bra koll på vägarna där nere. Ska utforska! :tummenupp

hållundan skrev:
töllsjö e farlig...

där vurpar man....

uschiamej....

men lygnern runt......

härskogen.....

/H

Eskilsby körde vi igår, jag å ett par kompisar. Kanonkul, men vägen var lite dålig bara. Höll på att studsa av hojen när man träffade ett tjälskott.

petter skrev:
från anneberg (kunsbacka) till inseros (lindome) till hällingsjö, andra delen går förbi en lång sjö med en riktigt go väg med ett "hopp" som bonus ;)

Aaah du menar det längs Ö:a Insjön? Man gör nästan i byxan om man laddar lite för mycket över det krönet....speciellt utan styrdämpare. :skrämd :notme

hållundan skrev:
töllsjö e farlig...

där vurpar man....

uschiamej....

men lygnern runt......

härskogen.....

/H

Haha, nä men Hållundan då, jag har kört den vägen säkert 30ggr genom åren och har aldrig vurpat :D .

Förresten är du helt återställd nu eller? Hoppas det!

Om du undrar så var jag med när det hände..

//fogerty

fogerty skrev:
Haha, nä men Hållundan då, jag har kört den vägen säkert 30ggr genom åren och har aldrig vurpat :D .

Förresten är du helt återställd nu eller? Hoppas det!

Om du undrar så var jag med när det hände..

//fogerty

Sollebrunn- nossebro är en fin sträcka, inga träd och fin sikt genom alla kurvor, fiffan :tummenupp

Kolla upp var Kungsäter, Torestorp och Älekulla ligger, vägarna mellan dessa orter går inte av för hackor.

Älvängen - Alingsås (vet ej vägnr.) är mycket fin. Lite dålig sikt dock.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing