Finns det snabba överladdade R1, Hayabusor eller liknande i Sverige eller Norge?

Den är så jäkla rolig "that was close", så är dom ett landskap efter:D:D

Läste nånstans att det där var en rerun och att dom i bilen tydligen
menade "that was closeR" observera R:et.

Dvs. att det var närmare än första racet där dom visst fick duktigt
med "stryk" :)
 
Rerun

Läste nånstans att det där var en rerun och att dom i bilen tydligen
menade "that was closeR" observera R:et.

Dvs. att det var närmare än första racet där dom visst fick duktigt
med "stryk" :)

Halloj!

Ja det stämmer att detta var andra racet. I det första så skyllde han på att han glömt att slå ur antispinnsystemet. Han var alltså långt efter i det första racet. Dem orangea koner som syns i filmerna är endast avståndsmarkeringar. "Målet" i form av 2 st däckstaplar var x antal meter innan konerna.

Jag körde mot alla bilar som vågade/ville och blev inte ifrånåkt en enda gång med varken S1000RR:n eller Patriks 340hk Busa.
Bmw:n orkade denna helg med 301km/h på gps på 1300m (endast en mätning). Och Patriks 340hk Busa varvade ur några hundra meter innan målet. Toppfart okänd men över 300 ärliga.

Alltså skall vi komma ihåg att det är riktigt svårt att köra ifrån en bil av denna kaliber med en längre "bana". För övrigt var det surt att vi inte hann köra med S1000RR:n innan Gallardo-UGR:n havererade lådan.

Mycket tankar och tjafs kring detta men jag gissar att det var faktiskt inte många som trodde att hojarna skulle regera som dem gjorde, inte ens vi hojåkare trodde det!?
Det var bland annat därför det fanns ett stort intresse för att göra jämförelserna av dessa prestandajärn, oavsett 2 eller 4 hjul. Eller vad säger ni grabbar?

Ps: Jag frågade ryssen om hur mycket motor han hade precis efter vårat race, då sa han att han hade 1500hk. Jag såg också nån repa där den gick upp i rök på fyrans växel:tummenupp
Alltså MYCKET PULVER och framförallt så har han inte utnyttjat full effekt på denna bana. Bra å veta till nästa G när han har fixat fyhjulsdriften :gnissla

Ps2: Nån som har ett turbokit och en långsving till en S1000RR?

Mvh
 
Alltså skall vi komma ihåg att det är riktigt svårt att köra ifrån en bil av
denna kaliber med en längre "bana". För övrigt var det surt att vi inte
hann köra med S1000RR:n innan Gallardo-UGR:n havererade lådan.

Mycket tankar och tjafs kring detta men jag gissar att det var faktiskt
inte många som trodde att hojarna skulle regera som dem gjorde, inte
ens vi hojåkare trodde det!?
Det var bland annat därför det fanns ett stort intresse för att göra
jämförelserna av dessa prestandajärn, oavsett 2 eller 4 hjul. Eller vad
säger ni grabbar?

Ps: Jag frågade ryssen om hur mycket motor han hade precis efter
vårat race, då sa han att han hade 1500hk. Jag såg också nån repa där
den gick upp i rök på fyrans växel:tummenupp
Alltså MYCKET PULVER och framförallt så har han inte utnyttjat full
effekt på denna bana. Bra å veta till nästa G när han har fixat
fyhjulsdriften :gnissla

Ps2: Nån som har ett turbokit och en långsving till en S1000RR?

Mvh

Ang. lång bana, jodå ju längre bana desto större möjlighet för bilarna att
med en högre toppfart ta igen det dom tappat innan.

Visst det finns turbobusor drevade för högre hastighet än 350 men
det är ju onekligen lite enklare att spaka en bil i 350+ än en turbohoj :)
 
Last edited:
Visst det finns turbobusor drevade för högre hastighet än 350 men
det är ju onekligen lite enklare att spaka en bil i 350+ än en turbohoj :)

Är det så? För jag menar att när man ser på vissa videor på bilar när dom riktig kör fort så studsar dom runt som jag vet inte vad. Ser verkligen inte stabilt ut i höga hastigheter.
 
Är det så? För jag menar att när man ser på vissa videor på bilar när dom riktig kör fort så studsar dom runt som jag vet inte vad. Ser verkligen inte stabilt ut i höga hastigheter.

Nja banan var ju inte så jämn som man kanske hoppats på och en
bil har ju fler hörn så då blir det lite hoppigt iaf på film :)

Men på hoj är man ju mer utsatt för sidvind än vad en bil är.
 
Mjo, blåste rätt frisk sidvind mot slutet av rakan... :)
 
Halloj!

Ja det stämmer att detta var andra racet. I det första så skyllde han på att han glömt att slå ur antispinnsystemet. Han var alltså långt efter i det första racet. Dem orangea koner som syns i filmerna är endast avståndsmarkeringar. "Målet" i form av 2 st däckstaplar var x antal meter innan konerna.

Jag körde mot alla bilar som vågade/ville och blev inte ifrånåkt en enda gång med varken S1000RR:n eller Patriks 340hk Busa.
Bmw:n orkade denna helg med 301km/h på gps på 1300m (endast en mätning). Och Patriks 340hk Busa varvade ur några hundra meter innan målet. Toppfart okänd men över 300 ärliga.

Alltså skall vi komma ihåg att det är riktigt svårt att köra ifrån en bil av denna kaliber med en längre "bana". För övrigt var det surt att vi inte hann köra med S1000RR:n innan Gallardo-UGR:n havererade lådan.

Mycket tankar och tjafs kring detta men jag gissar att det var faktiskt inte många som trodde att hojarna skulle regera som dem gjorde, inte ens vi hojåkare trodde det!?
Det var bland annat därför det fanns ett stort intresse för att göra jämförelserna av dessa prestandajärn, oavsett 2 eller 4 hjul. Eller vad säger ni grabbar?

Ps: Jag frågade ryssen om hur mycket motor han hade precis efter vårat race, då sa han att han hade 1500hk. Jag såg också nån repa där den gick upp i rök på fyrans växel:tummenupp
Alltså MYCKET PULVER och framförallt så har han inte utnyttjat full effekt på denna bana. Bra å veta till nästa G när han har fixat fyhjulsdriften :gnissla

Ps2: Nån som har ett turbokit och en långsving till en S1000RR?

Mvh

Jasså du vill inte bli frånåkt:D
Långsving och turbo is da shit:D:D:D:D:D:D
 
Ang. lång bana, jodå ju längre bana desto större möjlighet för bilarna att
med en högre toppfart ta igen det dom tappat innan.

Visst det finns turbobusor drevade för högre hastighet än 350 men
det är ju onekligen lite enklare att spaka en bil i 350+ än en turbohoj :)

Har du spakat en bil i dom hastigheterna är min fråga då ;)

För att med ett hjul i varje hörn blir det väldigt studsigt medans en hoj som har däckparet i samma linje går spikrakt o relativt stadigt. Testat båda o hoj var betydligt skönare i dom hastigheterna. Dock ej för nacken =P
 
Hittar inte filmerna på Zatzy, inte på media-delen iaf.
Hade varit skoj att se resten av bilarna med. =)
 
Hittade iaf en ärlig kommentar på Youtube :D


it sucks! After watching the Gallardo and these turbocharged bikes i have no fun anymore of watching 800HP cars. What seems to be fast two weeks ago is now unbelieveble slow
PetaJUGENE
 
Hittade iaf en ärlig kommentar på Youtube :D


it sucks! After watching the Gallardo and these turbocharged bikes i have no fun anymore of watching 800HP cars. What seems to be fast two weeks ago is now unbelieveble slow
PetaJUGENE

hahahah klockrent:tummenupp
 
Saxat från zatzy:
Quote:
Originally Posted by Atariman
Moppar är för pojkar som inte har råd med fyra hjul.:-)


Pay more, get LESS

är en ganska så bra slutsats från detta event :-)

Billigaste fordonen krossade de absolut dyraste, så konstigt det blir ibland :-)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top