finns det något?

waingr0

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
honda
Kan man på något sätt minska risken att åka fast med en 25kw reggad yamaha r6 ostrypt ? Så både en med obegränsat kort o en med begränsat kort kan köra med den. ? finns det inget i form av nån slags varvtalsregulator med tryckknapp osv? tacksam för tips.. :P

Last edited:
Kan man på något sätt minska risken att åka fast med en 25kw reggad yamaha r6 ostrypt ? Så både en med obegränsat kort o en med begränsat kort kan köra med den. ? finns det inget i form av nån slags varvtalsregulator med tryckknapp osv? tacksam för tips.. :P

Har du provat att borra? :corn

Har du provat att borra? :corn

Borra vad för något menar du? Det jag vill är att liksom lätt kunna skifta cyklen effekt mellan full effekt och 25kw.. tex med ett knapp tryck.. jag kommer ihåg från moppetiden att man kunde ha en blackbox..? vet inte om det finns nåtgot sådant på större cyklar..

Du vill ha hjälp med att någon skall köra ostypt på mellankort m.a.o olovlig körning. Tror inte SH är menat att hjälpa i detta syfte så jag hoppas ingen gör det heller.

Sen kanske man skall tänka på försäkringsaspekten att du eller den det gäller inte får ut pengar vid olycka eller ännu värre blir betalningsskyldig.

Jag vet jag är en jävla moralkärring nu men jag vill inte ha en massa idioter ute som kör på något dom inte har kort för. Gör som alla vi andra och bevisa bevisa för vägverket att du klarar det. Och har man inte åldern inne, ja trist läge sånt är livet. Att köpa folköl eller öl ö.v.h.t när man inte har åldern inne är väl sin sak, men en sån hoj är ju rena mordvapnet i fel händer . . speciellet med med lite dåliga nerver då man vet man kör olagligt......

Du vill ha hjälp med att någon skall köra ostypt på mellankort m.a.o olovlig körning. Tror inte SH är menat att hjälpa i detta syfte så jag hoppas ingen gör det heller.

Sen kanske man skall tänka på försäkringsaspekten att du eller den det gäller inte får ut pengar vid olycka eller ännu värre blir betalningsskyldig.

Jag vet jag är en jävla moralkärring nu men jag vill inte ha en massa idioter ute som kör på något dom inte har kort för. Gör som alla vi andra och bevisa bevisa för vägverket att du klarar det. Och har man inte åldern inne, ja trist läge sånt är livet. Att köpa folköl eller öl ö.v.h.t när man inte har åldern inne är väl sin sak, men en sån hoj är ju rena mordvapnet i fel händer . . speciellet med med lite dåliga nerver då man vet man kör olagligt......

Jo med andra ord olovlig körning. Men jag syftada mer på att 2 personer med olika kort skulle kunna dela på en mc för att minska kostnader. men vilket hur som helt endast berör den med körkort för begränsad effekt negativt... alternativen är i så fall att köpa var sin hoj, elelr invänta 21 årsdagen, med andra ord längta efter att får köra båge 1 år till, eller att farsgubben puttrar runt på 25kw, viket int ekommer hända.

Last edited:
Vet inte om det går,, hoppas någon kan hjälpa dig...

se ovan; Att köpa folköl eller öl ö.v.h.t när man inte har åldern inne är väl sin sak, men en sån hoj är ju rena mordvapnet i fel händer . .

nä alkohol är ju ofarligt... aldrig med i brott lr andra hemskheter..

tror han vet om riskerna, frågade om hjälp ej, åsikter...

Jo med andra ord olovlig körning. Men jag syftada mer på att 2 personer med olika kort skulle kunna dela på en mc för att minska kostnader. men vilket hur som helt endast berör den med körkort för begränsad effekt negativt... alternativen är i så fall att köpa var sin hoj, elelr invänta 21 årsdagen, med andra ord längta efter att får köra båge 1 år till, eller att farsgubben puttrar runt på 25kw..

*påverkar den med bergränsat kort negativt i rättsliga frågor.

tack navigator

Last edited:

tack navigator

Det kommer inte bara att påverka den som har begränsat kort, det kommer även att påverka vad som händer med din fars körkort när han blir stoppad på en mc som inte är typgodkänd och rätt försäkrad.

Köp en stor MC så kör i alla fall en av er lagligt, eller gör som alla vi andra gjort. -VÄNTA på att du får åldern inne!

Vet inte om det går,, hoppas någon kan hjälpa dig...

se ovan; Att köpa folköl eller öl ö.v.h.t när man inte har åldern inne är väl sin sak, men en sån hoj är ju rena mordvapnet i fel händer . .

nä alkohol är ju ofarligt... aldrig med i brott lr andra hemskheter..

tror han vet om riskerna, frågade om hjälp ej, åsikter...

okey alkohol är inte ofarligt, fel av mig
Tycker ändån inte det är rätt att sitta o hjälpa en kille som vill köra olovligt. Jag har fritt att ha åsikter på det vare sig du gillar det eller inte!

I mitt tycke drar sånt här ner kvaliteten på forumet.

Rätt av dig fel av mig. Förlåt... din åsikt har du rätt till. Hoppas bara Mr Waingr0 får det han letar efter... Peace....

Lätt att köra på 25kw när fulleffekt endast är en knapptryckning bort:D :yoparty

Vettifan om det finns en sån knapp du pratar om och om det finns så hade det bara varit bortkastade pengar för du hade aldrig kört på moppe-effekten ändå.

R6:an är en fin hoj men lite kraftfull om du saknar vissa spärrar i huvudet. (know by experience):D Jag kraschade min R6:a två veckor efter att jag tog körkort, ramsne och framgaffeln fick bananform...

Varför inte köpa motard?

Alltid skoj att läsa allt gnäll från alla.

Tror jag ska ut å uiila lite i helt för hög hastighet utan skydd nu.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman