Alltså... Jag vet inte men....
MÅSTE man prompt klämma in dubbla race för alla klasser när det uppenbarligen blir svårt att lösa det på ett bra sätt?
Om man löser det på LMS med separata helger, så funkar det ju klockrent. Men har man inte dom möjligheterna och försöker knöka in så mycket körtid som möjligt på bekostnad av att det ska funka smidigt för alla deltagare och funktionärer så känns det inte riktigt bra (för att citera en reklamfilm).
Jag kör jättegärna dubbla race varje helg, men funkar det inte så gråter jag inte blod för det. Jag tyckte att det funkade jättebra med det upplägget man hade på Anderstorp förra året, och det blev skapligt med bantid om man räknar in torsdags- och fredagsträningarna.
Jag klagar verkligen inte! Snarare tvärt om, jag beundrar dig/er som orkar hålla på och kämpa och slita för att försöka förbättra för oss förare, och ge oss mera bantid. Men går det inte att lösa på ett bra sätt, så går det inte...
Och efter ett snabbt överslag när jag räknar efter så blir det här inte så mycket mera bantid som 2x20 min torsdag, 2x20 min fredag, 2x20 min lördag, och sen warmup + race söndag som det var förra året. Alltså mycket jobb, slit, och massor av gnäll från olika håll, för inte så mycket mera bantid....
Men som sagt. OM det går att lösa på ett bra sätt, så kör jag gärna dubbla race!!!
Bra jobbat Stefan!!!!