Finns det någon officell tävlingskalender -09

Inte officiell antar jag. Men på Highsiders hemsida finns denna.

Kalender SM / SO

Roadracing SM
9-10 maj Anderstorp
16-17 maj Falkenberg (SO)
13-14 juni Linköping
25-26 juli Karlskoga (SO)
8-9 aug Knutstorp
12-13 sept Karlskoga (SO)

Scandinavian Open
16-17 maj Falkenberg (SM)
27-28 juni Alastaro, Finland
25-26 juli Karlskoga (SM)
22-23 aug Våler, Norge
12-13 sept Karlskoga (SM)

http://www.highsider.se/kalender_smso.html

Vad blir det i år för Kim då?

/Sleven

Edit. Ser nu på Linköpings hemsida att dom har 13-14 Juni som datum för sin SM deltävling.

Last edited:

Kalender SM / SO

Roadracing SM
9-10 maj Anderstorp
16-17 maj Falkenberg (SO)
30-31 maj Linköping
25-26 juli Karlskoga (SO)
8-9 aug Knutstorp
12-13 sept Karlskoga (SO)

Scandinavian Open
16-17 maj Falkenberg (SM)
27-28 juni Alastaro, Finland
25-26 juli Karlskoga (SM)
22-23 aug Våler, Norge
12-13 sept Karlskoga (SM)

http://www.highsider.se/kalender_smso.html

Vad blir det i år för Kim då?

/Sleven

Sitter i förhandlingar med fabriken i Österike om en -09 Puch Dakota med hobbex kit, men går inte det i lås så kör Kim samma som förra året.

Sitter i förhandlingar med fabriken i Österike om en -09 Puch Dakota med hobbex kit, men går inte det i lås så kör Kim samma som förra året.

Ofan, hoppas det löser sig. ;) Jag menar sverige eller något annant land?

Själv har jag inte lyckats gå ner i vikt så jag köpte en 250 istället. :tungan

Kalender SM / SO

Roadracing SM
9-10 maj Anderstorp

Edit. Ser nu på Linköpings hemsida att dom har 13-14 Juni som datum för sin SM deltävling.

Vafan! Ska ni slippa köra "vinterracet" på ARC i år... -06 låg det en stor snödriva i depån.. hehe

/J

Tror det varit med i ett av de senaste Svemo-protokollen, kolla där.

EDIT: det var inte protokollen utan Svemo har en tävlingskalender där allt är med.

Last edited:
Bästa SM-schemat på länge!! :tummenupp

Tack till dom som lagt det i år! :Bugar

Bra att Anderstorp är lite senare men varför skulle Falkenberg in där? Kanske tycker de att det är större chans att de får många deltagare på våren än på hösten, mångas pengar tar ju slut under säsongen? Men det är aldrig bra med en vecka mellan racen för de som kraschar.

Enligt svemos kalender ska det köras Rookierace på fredagen den 8/5 på Anderstorp. Nån som vet vad planeringen är, ska supportklasserna inte köra under SMhelgen utan som nåt endagsevent eller??? Antar att Bernström snart kommer med svaret.

Last edited:
Enligt svemos kalender ska det köras Rookierace på fredagen den 8/5 på Anderstorp. Nån som vet vad planeringen är, ska supportklasserna inte köra under SMhelgen utan som nåt endagsevent eller??? Antar att Bernström snart kommer med svaret.

Tidsschema kommer inom kort, men det stämmer i stora drag.

Det låter ju som att det kommer bli ganska tight då, om man ska hinna med alla kval + 2 race på två klasser på en dag? :va Inte mycket vila mellan där inte :(

Stefan, blir det nån träningsdag på torsdan då? :va

Det låter ju som att det kommer bli ganska tight då, om man ska hinna med alla kval + 2 race på två klasser på en dag? :va Inte mycket vila mellan där inte :(

Stefan, blir det nån träningsdag på torsdan då? :va

Det där upplägget hade jag hoppats på att det endast var ett dåligt rykte, men det verkade det ju inte vara :död Vi får hoppas på ordentligt rabatt på anmälningsavgiften istället, om det är träning på torsdagen så blir det ju två semesterdagar dessutom.

Det där upplägget hade jag hoppats på att det endast var ett dåligt rykte, men det verkade det ju inte vara :död Vi får hoppas på ordentligt rabatt på anmälningsavgiften istället, om det är träning på torsdagen så blir det ju två semesterdagar dessutom.
Ja, jag skulle precis skicka iväg en anmälan till chefen om semester alla fredagar före tävlingshelgerna när jag såg den här tråden :gnissla

Rookiedelen kommer att bestå preliminärt av torsdag kväll med friträning, samt 1 kval och 2 race på fredagen. På fredagen blir det även ett friträningspass för varje SM-klass på eftermiddagen. Lördag plus söndag ägnas åt SM-klasserna med ett 35 minuters kval och ett race per dag. Notera att detta bara är preliminärt, vi ska gnugga det lite till innan vi är färdiga.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti