Finns det någon finelektriker

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
eller vad ni kallar er?

Har inte med båge att gör men det är ju teknik.

Har ett litet broblem. På jobb (är fritidsledare) så har vi frågesport a´la Jeopardy och det med ca 4 -7 lag som tävlar.

När de ska svara så sitter de med vars en spotlight i handen och riktar den i nyllet på mig, som domare för vem som ska svara först (då kan Hella lampor kasta sig i väggen, man ser stjärnor i en timme efter det är slut).

Nu undrar jag om ni har en genial lösning på detta problem!?

Tanken är att lagen har vars en tryck knapp, när ett lag trycker så lyser en diod för det laget och man "låser" för de andra och domaren måste trycka på en reset knapp för att "spelet" ska fortsätta.

gör gärna ett litet kopplings schema.

tackar på förhand

Tror det finns ganska billiga så kallade "jeopardy" spel i leksaksaffärer, som man kan använda knapparna å det till, men dom kanske inte håller för kontinuerligt användande på fritidsgård :)

Maciver skrev:
eller vad ni kallar er?

Har inte med båge att gör men det är ju teknik.

Har ett litet broblem. På jobb (är fritidsledare) så har vi frågesport a´la Jeopardy och det med ca 4 -7 lag som tävlar.

När de ska svara så sitter de med vars en spotlight i handen och riktar den i nyllet på mig, som domare för vem som ska svara först (då kan Hella lampor kasta sig i väggen, man ser stjärnor i en timme efter det är slut).

Nu undrar jag om ni har en genial lösning på detta problem!?

Tanken är att lagen har vars en tryck knapp, när ett lag trycker så lyser en diod för det laget och man "låser" för de andra och domaren måste trycka på en reset knapp för att "spelet" ska fortsätta.

gör gärna ett litet kopplings schema.

tackar på förhand

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...