Finns det minimotos som faktiskt håller?

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Det skulle vara kul om någon kunde tipsa mig om en minimoto som inte är utav kinakvalité, om det nu finns någon sådan minimoto.

Jag har en Grc kopia, dom känns lite mer gedigna faktiskt. Vattenkyld och ca 10hk. Jag har en billig kina också och man märker ganska stor skillnad, men sen är grc:n ganska mycket dyrare också. Den kostar ca 6000kr. Finns säkert fler småhojar som kostar lite mer och är lite bättre kvalitet.

Det finns absolut minimoto som inte är kina kvalite...
bla finns Dm, Grc, Blata,Passini, Bms
Fabrikat på motorerna är Polini och Bizeta utom i Blatan som är checkisk och har egen motor, dom andra är Italienare !

Sen är det ju som allt annat beroende på hur mycket man vill lägga ut o vad man har för syfte med prylarna, ska man köra på bana (vilket man ju definitivt ska) så är det ju inte fel med en någorlunda riktig hoj .

Man hittar en begagnad hoj Grc/Dm från 8-10 000 med Polini motor, med Bizeta motorn som är lite vassare får man lägga till tre-fyra tusen till ca.:tummenupp

För en ny hoj får du lägga ut ca 20-25 000 och uppåt !

Men jag kan lova att det är riktigt kul o fartkänslan när man kör på banan finns där...:tummenupp

Okej, tack för tipsen. Jag hade inte direkt tänkt köra bana utan det skulle vara för att polarna å jag skulle kunna ha lite kul utomhus, men jag får söka lite å se om det är nå intressant.

Okej, tack för tipsen. Jag hade inte direkt tänkt köra bana utan det skulle vara för att polarna å jag skulle kunna ha lite kul utomhus, men jag får söka lite å se om det är nå intressant.

Banorna jag syftar på är just utomhus, vi kör på gokartbanorna...Nu vet jag ju inte exakt var i Stockholm du bor, men Södertälje bla har ju en bana där det körs minimoto !

Om det är Kinahojar du tänker på så är det nog Grc kopian eller Blata kopian du ska hålla dig till, dessa är nog bäst både vad det gäller kvalite och effekt :tummenupp

Är du lite nyfiken på minimoto så kan du ta en koll på: http://portal.minimoto.se/
Ett forum där dom flesta av oss som kör håller till !

Det låter som en GRC kopia skulle vara något mera i min klass isf. Södertälje var inte heller ett dumt tips, bara ca 4 mil ifrån där ja bor.

Tack för tipsen grabbar :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...