Finns det många smyg-lapplisor på SH?

• Thread starter Thread starter Kia
  • Start date Start date

Kia

Guest
Får ofta kommentaren om att Lapplisans främsta egenskap är förmågan att kunna gotta sig i andra människors olycka....

Tittar man igenom ett gäng trådar på SH så ser man en läskig utvecklig...

Trådar som heter nåt som "Hjälp, jag har fått en könssjukdom" eller "Aaaa jag har så ont och det är så synd om mig" får väldigt stor respons med många fina ord och bra tips. Mycke ryggdunkande och "stackars dig" osv...

Å trådar som "Jippie, jag ska gifta mig..." eller "Hurra jag vann 10 milj på lotto.." får en hel del sarkastiska och elaka komentarer...
ungefär "stackars dig som måste betala vinstskatt på 10 milj, jag är glad att jag slipper sånt."

Är det så att det finns ett gäng smyg-lapplisor härinne som är experter på att gotta sig i andras olycka?? Eller har vi bara förlorat förmågan att glädjas med andra....?? :confused: :va

Jag är egoist och lever på andras olycka men jag hatar lapplisor för det. Dock så ringer jag p-bolaget när de mindre begåvade människorna (alla typ) stjäl min p-plats. Sen står de på MIN gata också ibland, det finns plats för ca 6 bilar och jag kan gå med på att låna ut 2 platser så jag har 4 till mig själv och min bil men ändå kommer det en sån där jävla miljöpartist och ställer sig där :mad:

Kanske är att en del som är missnöjda med sin tillvaro har lättare att sympatisera med andra som uttrycker samma sak och hellre förnekar eller tar ner på positiva saker.

Själv blir jag glad om det händer folk bra saker. Men gladare när bra saker händer mig. :D

Dee_cati skrev:
2467163 Jag är egoist och lever på andras olycka men jag hatar lapplisor för det. Dock så ringer jag p-bolaget när de mindre begåvade människorna (alla typ) stjäl min p-plats. Sen står de på MIN gata också ibland, det finns plats för ca 6 bilar och jag kan gå med på att låna ut 2 platser så jag har 4 till mig själv och min bil men ändå kommer det en sån där jävla miljöpartist och ställer sig där :mad:

Va uppfriskande med nån som erkänner det iaf.... :tummenupp

Orca69 skrev:
2467167 Kanske är att en del som är missnöjda med sin tillvaro har lättare att sympatisera med andra som uttrycker samma sak och hellre förnekar eller tar ner på positiva saker.

Själv blir jag glad om det händer folk bra saker. Men gladare när bra saker händer mig. :D

Men visst är det trist när inställningen börjar bli: "titta där går en jävel som är lycklig... nu måste jag trycka ner honom..."???

Last edited:
Kia skrev:
2467176Men visst är det trist när inställningen börjar bli: "titta där går en jävel som är lycklig... nu måste jag trycka ner honom..."???
Jomenvisst. Men de flesta jag träffat öga mot öga som haft den inställningen tror jag inte vet om att de är på det sättet. Det kommer bara naturligt ur deras eget mående.

Sen vad folk på ett internetforum har för motiv är svårt att avgöra, men jag antar att det är detsamma.

Orca69 skrev:
2467264 Jomenvisst. Men de flesta jag träffat öga mot öga som haft den inställningen tror jag inte vet om att de är på det sättet. Det kommer bara naturligt ur deras eget mående.

Sen vad folk på ett internetforum har för motiv är svårt att avgöra, men jag antar att det är detsamma.

Det kanske är som du säger...
De människorna kanske är så bittra och sura att de inte märker själva deras trista attityd?? :va

Gabor skrev:
2467277 Jag är lycklig..:)

Piller?? ;) :tungan

Sååå nu provade jag åxå att vara sådär avundsjuk.... hmmm kändes inte alls nåt bra ju... :näsblod

Klart att du ska vara lycklig... :pannkyss

Last edited:
prulle skrev:
2467261 Nej det yttrar sig så.

Appropå avundsjuka... Om inte du ger mig numret till den där bruden så flyger jag hem och berättar för din mor vad du har för bilder i datorn! :dreggel :flås :flås

Lugn skrev:
2467487 Appropå avundsjuka... Om inte du ger mig numret till den där bruden så flyger jag hem och berättar för din mor vad du har för bilder i datorn! :dreggel :flås :flås

Jag hänger med. Jag håller och du slår? :dreggla

Bara helt vanliga svenskar...

Fy fan! Jag avskyr verkligen 99% av alla parkeringsvakter. Hänsynslösare människor får man fan leta efter!

Biturbo skrev:
2467846 Det finns ju ingen vettig människa som jobbar som lapplisa.

Ett jobb som alla andra....

M.G.F skrev:
2467847 Fy fan! Jag avskyr verkligen 99% av alla parkeringsvakter. Hänsynslösare människor får man fan leta efter!

Skrev ju det i mitt första inlägg på tråden att många tycker ju att lapplisans främsta egenskap är förmågan att gotta sig i andras olycka.... men börjar man titta runt lite så ser man att den förmågan verkar rätt många i vårt avlånga land ha??
Å visst är det svårt att erkänna när man gjort fel?

UrbanTiger skrev:
2467932 Jag tycker att nu borde lapplisorna Stockholm få gå hem när det blivit blått styre där.

Felparkerarna bidrar med för mycket pengar för att de ska vilja skicka hem lapplisorna. Enda lösningen är väl att Svenssons lär sig parkera sin bil så lapplisan blir arbetslös... Kommer ju aldrig att inträffa men ändå... :tummenupp

Last edited:
UrbanTiger skrev:
2468033 Lapplisa är alltså ett framtidsyrke med garanterad anställning fram till pension :banana
E, pra petalt åsså, LR :va

Jobbar man bra får man bra betalt.... är det inte så inom alla yrkeskårer?? ;) :D
Framtidsyrke vet jag inte om jag vågar kalla det men så länge det finns felparkerare har man ju jobb.... å såna kommer det ju att finnas så länge det finns bilar och svenssons ute i trafiken...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti