Finns det billig plast till min KTM 625 SC -02???

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Letar med ljus och lykta men efter lite prat hos Superbike och en tår i ögat när jag fick höra vad org svarta kåpor kostar så är jag lite ledsen... :p

Någon som har lackat/sperjat (huga) om med lyckat resultat? Eller någon som har några över som passar kanske ;)

Överlag, vad ska jag kolla på när jag letar delar, vilka årsmodeller och sånt passar?

I värsta fall blir det dekaltrimm, någon som har bra tips?
(säga vad man vill om SC som maskin men de där 90-tals dekalerna på sidorna är karate kid fula....)
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag trodde det var billigt med plast till endurocyklar, vad kostar ett kåpset?

Har läst att plasten de använder är för fet för att lackas på men jag kan ha fel.
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Jag har komplett plast (orange) till en KTM 620 som du kan köpa billigt och labba med. Hur väl det passar på 625:an vet jag inte, men det är säkert typ samma..

Annars är dessa rätt billiga http://www.karlstrommotor.se/

Edit: Framskärm har jag inte..
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Orange: Nu ska du bara vara tyst..

Jag var på superbike och det han sa, fick mig väll dels att gråta inombords men även fundera på att lacka om själv då EN sidokåpa skulle kosta 2500kr(!!!!)

Så ett par tusen lät ju inget roligt alls, tydligen är de oranga bra mycket billigare men ja.. det är sjukt nästan om det är så dyrt.
(nästa hoj blir faen svart från början hehe)

Jag har komplett plast (orange) till en KTM 620 som du kan köpa billigt och labba med. Hur väl det passar på 625:an vet jag inte, men det är säkert typ samma..

Annars är dessa rätt billiga http://www.karlstrommotor.se/

Edit: Framskärm har jag inte..

Låter ju rätt nice, vad jag hört dock så är det rätt jobbigt att fästa färgen bra på dessa kåpor.. letar gärna runt lite men om du har nån bra idé om pris så PMa gärna
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Orange: Nu ska du bara vara tyst..

Jag var på superbike och det han sa, fick mig väll dels att gråta inombords men även fundera på att lacka om själv då EN sidokåpa skulle kosta 2500kr(!!!!)

Så ett par tusen lät ju inget roligt alls, tydligen är de oranga bra mycket billigare men ja.. det är sjukt nästan om det är så dyrt.
(nästa hoj blir faen svart från början hehe)



Låter ju rätt nice, vad jag hört dock så är det rätt jobbigt att fästa färgen bra på dessa kåpor.. letar gärna runt lite men om du har nån bra idé om pris så PMa gärna

Är du säker på att du har fått rätt priser?
Ett komplett kåpset till min hoj landar runt 2k.

Hör med dem på Cross & Enduro kompaniet, vet att dem ska kunna få tag i pirat kåpor...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Är du säker på att du har fått rätt priser?
Ett komplett kåpset till min hoj landar runt 2k.

Hör med dem på Cross & Enduro kompaniet, vet att dem ska kunna få tag i pirat kåpor...

tyvärr så är en original och lackad sidokåpa till LC4:an så dyr. Men det finns som sagt de som inte är lackade och då kostar ett par runt 800 om jag inte minns fel.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top