Finns det andra bakkåpor till kawasaki zxr 750 -89a?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hejsan, har precis köpt en kawasaki zxr750 och stör mig egentligen bara på att den är så jävla ful i arslet :P Någon som vet om det finns andra kåpor bak att sätta dit?

självklart finns det det..

enbart din fantasi och ditt eget tycke sätter gränserna.. god luck..

Den är ju kult och sjukt klassisk!

Enda begränsningen för ombyggnad är väl din egen kunskap och kreativitet. Min garagegranne har en CBR900 från tidigt 90 med en ZX6rbakram/kåpa från en '04. Den är redigt snygg!

självklart finns det det..

enbart din fantasi och ditt eget tycke sätter gränserna.. god luck..

Tackar för svaret, var väl ute lite efter å veta vad som går att sätta dit som kanske passar någorlunda bolton som ser snyggt ut.

Ser att jag postat i fel forumdel, ny här, moderatorn får gärna lägga det rätt =))

Tackar för svaret, var väl ute lite efter å veta vad som går att sätta dit som kanske passar någorlunda bolton som ser snyggt ut.

Ser att jag postat i fel forumdel, ny här, moderatorn får gärna lägga det rätt =))

inget passar bolt on.. isåfall blir det lika fult då de är en stor
bakända=stor ram.

du måste kunna mecka lite och ha lite öga för det.. :tummenupp

inget passar bolt on.. isåfall blir det lika fult då de är en stor
bakända=stor ram.

du måste kunna mecka lite och ha lite öga för det.. :tummenupp

Jo jag kan mecka, jobbar som truckmekaniker och har plastat högtalare och annat =)) Motorcyklar har jag aldrig pillat med, men det måste väl finnas kåpor som passar bättre eller sämre ihop med min båge, Kawasaki zx6r kanske passar någorlunda?

Jo jag kan mecka, jobbar som truckmekaniker och har plastat högtalare och annat =)) Motorcyklar har jag aldrig pillat med, men det måste väl finnas kåpor som passar bättre eller sämre ihop med min båge, Kawasaki zx6r kanske passar någorlunda?

detta har jag tjatat om länge ,, men man frågar inte om sådant här..

OM man har en önskan att byta bakdel så lägger man ner lite energi på att hitta en som man själv tycker om och som man tycker linjar upp bra med hojen , inte en som jag eller kalle eller adam gillar.. det är tråkigt att vara så hård , men folk måste sluta vara så lata och börja tänka själva..

kika på bilder och vissionera lite. lycka till

vet inte om den äldre kawwan hade bakre delen bortmonterbar(passagerarsitsen) så var de på min 92 (likn prylar) tar du bort den kan du i princip slänga dit vad du vill som du gillar. möjligtvis att de du skaffas är för smalt över sadeln men de går ju o plasta till.
vill du då kunna skjutsa så måste du bygga ny bakram, jag snajda ihop nåt i plattjärn bara.. vart lite smäckrare..

jag anände en orginal race bakarsle o gjorde om den lite...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2694494#post2694494

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back