Finns de nån bra motard bana i sthlm

Delito

Gick med
28 Mar 2006
Hoj
R1-07
Heypa undrar om de finns nån bra bana man kan träna på runt sthlm eller uppsala .. Finns ju rörken men där vill jag inte köra .

Tacksam för svar .

mvh:Adde

Ticksta ut mot Norrtälje eller Lunda strax före Gimo, är ett par varianter...

Ticksta är en rallycross-bana och som du hittar information om i den här forumdelen (kolla under tävlings/tränings-info). Lunda är flygfältet, ja. Ligger mellan Alunda och Gimo längs 288:an. Finns skrivet om just motardträningarna även här...

TomK skrev:
2220937 Ticksta är en rallycross-bana och som du hittar information om i den här forumdelen (kolla under tävlings/tränings-info). Lunda är flygfältet, ja. Ligger mellan Alunda och Gimo längs 288:an. Finns skrivet om just motardträningarna även här...

Lunda är uteslutet tyvärr,ingen av oss(ÖMK) har haft tid/orkat ta tag i ombyggnad för besiktning av banan ,så det gäller INGA försäkringar plus olagligt att köra på den delen av banan som är tänkt till supermoto. :gnissla :huvet
Jag hoppas att vi orkar ta tag i detta inom snar framtid, för det är synd att missa en sån fin chans att bygga en supermotobana i Uppland. :7peta
Ni som är intresserade av att hjälpa till och/eller vill ha en bana, kontakta mig eller ÖMK,så vi får reda på hur många vi kan bli.
Detta för att kunna presentera för Ö-kommun/alliansen att det är motiverat med en bana just där. :tummenupp
Just nu får vi bara "kontrakt" på ett år i taget och det är för "lite" tid för att motivera allt arbete som dock krävs. :(

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti