Finns bromspinnen att köpa löst någonstans?

Vad den fyller för funktion?
Well, den överför kraften från greppet till kolven i cylindern.
Behövs den tycker du?

Vad den fyller för funktion?
Well, den överför kraften från greppet till kolven i cylindern.
Behövs den tycker du?

Nä vad ska man med det till? :näsblod

Men de är då självaste fan att den inte finns :huvet

...KTM tycker tydligen inte att det behövs...

Last edited:
Jag har en i källaren från en ducati. Mät längd och tjocklek på den du har, är det samma så kan du få min.

Jag kan nämna att jag saknar en sån på min R1:a med men lyckades efter mycket prövande hitta en sexkantbit som var perfekt i längd och passform. En PZ2 tror jag det var.

Jag har en i källaren från en ducati. Mät längd och tjocklek på den du har, är det samma så kan du få min.

Jag kan nämna att jag saknar en sån på min R1:a med men lyckades efter mycket prövande hitta en sexkantbit som var perfekt i längd och passform. En PZ2 tror jag det var.
Men jag har ju ingen, det var ju därför jag startade tråden...

Renoverade just en sån pump, kan inte komma ihåg om jag hunnit slänga dom överblivna delarna.

Den där pinnen ingick i renoveringssatsen.

OT.
Ska du verkligen ha den där pumpen till ett sexkolvsok? Kommer va väldigt lång slaglängd på handtaget, och svampigt. Är 13mm kolv på den där, gjord för fyrkolvsok.

Har samma sexkolvsok som du och provade den där pumpen. Köpte mig en 16x18 pump direkt efter. Mycket bättre.

Last edited:
KTM partsfinder från KTMs sida:
http://fichefinder.ktm.com/?lang=en

Om det inte funkar med Lelles kan jag rekommendera JE68 i Skåne, dock USLA på att svara i telefon. Direktlänk nedan:
http://www.je68.se/sv/produkter/ktm/ktm-original-delar/

EDIT:
Såg att den ändå inte gick att få fram art. nr. på.... men om du har möjlighet att åka in till en återförsäljare be dem att ta fram på datorn eller maila den bilden med röd markering till dem och hör med dem vad de kan fixa.

Last edited:
OT.
Ska du verkligen ha den där pumpen till ett sexkolvsok? Kommer va väldigt lång slaglängd på handtaget, och svampigt. Är 13mm kolv på den där, gjord för fyrkolvsok.

Har samma sexkolvsok som du och provade den där pumpen. Köpte mig en 16x18 pump direkt efter. Mycket bättre.
Vilka hojar sitter den pumpen på då? Köpte den jag har nu för att det stod i specifikationen om oket att den rekommenderades.

Last edited:
KTM partsfinder från KTMs sida:
http://fichefinder.ktm.com/?lang=en

Om det inte funkar med Lelles kan jag rekommendera JE68 i Skåne, dock USLA på att svara i telefon. Direktlänk nedan:
http://www.je68.se/sv/produkter/ktm/ktm-original-delar/

EDIT:
Såg att den ändå inte gick att få fram art. nr. på.... men om du har möjlighet att åka in till en återförsäljare be dem att ta fram på datorn eller maila den bilden med röd markering till dem och hör med dem vad de kan fixa.
Jag har inte möjlighet att prata i telefon om dagarna så jag föredrar att mejla, Lelles mejlade jag i oktober, har inte fått svar än...

Får nog pröva det där andra företaget.

Med tanke på vad du lägger ut på din hoj skulle jag inte snåla på pumpen hehe.

Det här kan vara skillnaden på om jag hamnar under 40k eller inte :tungan
Jag testar med den pumpen som jag har, är den kass blir det nytt, brembo pumpen var trots allt inte farligt dyr.

Det här kan vara skillnaden på om jag hamnar under 40k eller inte :tungan
Jag testar med den pumpen som jag har, är den kass blir det nytt, brembo pumpen var trots allt inte farligt dyr.

Pff, man ska lägga minst 150% av inköpspris på renovering/trimning... :D

Gör så, jag ska leta i garaget efter pinnen. Hittar jag den så skickar jag den i ett brev. Annars tar jag mått på den som sitter i pumpen.

Som sagt, jag fick med en sån pinne i reparationssatsen.

Kanske är lite ''moppefuckomeck'' men förut när jag tappade samma pinne fast till bakbromsen på min Rieju Drac, så dög en bult vars huvud jag kapat av alldeles utmärkt. Det där är ingen magisk pinne, var kreativ! ;) Se till att inte ha några vassa kanter bara, du vill inte skada damasken.

Pff, man ska lägga minst 150% av inköpspris på renovering/trimning... :D

Gör så, jag ska leta i garaget efter pinnen. Hittar jag den så skickar jag den i ett brev. Annars tar jag mått på den som sitter i pumpen.

Som sagt, jag fick med en sån pinne i reparationssatsen.

Vad gött.
Jag ligger i runda slängar på 1000% av inköpspriset på min Kawa :4skrika:lol

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla