finndubb?

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
Tjena alla.
I vinter så hade jag tänkte att köra lite "isracing" med hojen... är det någon som vet var man kan köpa finndubb samt däck som kan dubba??

Vi fortsätter, vilka däck kan man dubba? funkar det att ta ett par utslitna Rennsport?
ungefärlig kostnad för att slå in dubb runt om?

Ett flertal tusen kostar dubbningen. Dom ska ju borra ungefär 400 hål, limma och sätta dit dubbarna :) Jag skulle satsa på att hitta ett par dubbade från början.

Betydligt billigare är det annars att satsa på endurodubbat, men även där är de bästa däcken för ren isbana sådana som dubbas för hand (och inte fabriksdubbade "skogsdäck").

Pyramiddubb är bäst. För Enduro då alltså.

De förstörde för mycket i skogen har jag för mig, rev sönder det mesta i sin väg.
Finndubb kör man inte gärna med utom på is, de förstörs och blir slöa på nolltid.

Jag undrar som Gustav:
Vilka däck kan man dubba?
Funkar det att ta ett par utslitna gatsvålar?
Ungefärlig kostnad för att slå in dubb runt om?
Kan man göra själv?

Allt prat hittils är för dyngsprättardäck, funkar det på sporthojdäck?

håll inte på och dumsnåla om man ska köra en crosshoj på isen så er det finndubb som gäller å dom köper man klara hos jn däck i almunge jocke där har hållt på med det sen 96 om jag minns rätt å han vet vad som funkar å inte funkar

ni menar väl inte att ni ska åka med en gixxer eller dylikt på isen? i så fall e det väl ngt gäng i jämtland som håller på med det å då e det nog andra dubb än finndupp som gäller plåtskruv som man drar i innefrån sätter en mutter på utsidan å kör med innerslang skulle jag tro. men det tycker jag är att plåga sig nä pajkar köp en gammal cross 250-500t å på med finndubb så e ni me i matchen

Back