Finndubb eller Endurodubb, vad är bäst och när??

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Hej Hopp!

Har lite funderingar kring dubb :va

Ska införskaffa dubbdäck till Wille och undrar vad som är bäst.

Tänkte framförallt köra på isen men att busa ute på frusna stubbåkrar är ju kul det också :tummenupp

Sååå jag klurade lite så här, kanske ska man köpa ett par begagnade endurodubbdäck och sen lämna in ett par slitna regn-motarddäck och få dem finndubbade.... :yoparty
Någon som vet vad det kan tänkas kosta?

Någon som har erfarenhet av att köra med finndubb på motardfälgarna? Går det överhuvudtaget?? fördelar/nackdelar ? (förutom att man garanterat kommer blöda som en gris när man (läs. sambon :tuttar ) kränger däcken...:näsblod )

tack!!

issi

issi skrev:
2648116 Hej Hopp!

Har lite funderingar kring dubb :va

Ska införskaffa dubbdäck till Wille och undrar vad som är bäst.

Tänkte framförallt köra på isen men att busa ute på frusna stubbåkrar är ju kul det också :tummenupp

Sååå jag klurade lite så här, kanske ska man köpa ett par begagnade endurodubbdäck och sen lämna in ett par slitna regn-motarddäck och få dem finndubbade.... :yoparty
Någon som vet vad det kan tänkas kosta?

Någon som har erfarenhet av att köra med finndubb på motardfälgarna? Går det överhuvudtaget?? fördelar/nackdelar ? (förutom att man garanterat kommer blöda som en gris när man (läs. sambon :tuttar ) kränger däcken...:näsblod )

tack!!

issi

Tjo.... Finndubb går inte åka annat än is med å is går nästan inte åka utan finndubb ( i alla fall om man en gång testat finndubb)
Dubba motardhjulen med finndubb tror jag inte funkar och tror lämna in det blir för dyrt. Ska man åka båda och inte har dubbla stora hjul bör du åka enduro dubb på allt.... Enda vettiga lösningen som jag ser det.
Å plogade stubb gärden finns ju här så fort det fryser hos mig.... Hela vintern... Å kommer snö då vill säga.

Last edited:
kör endurodubb..kul på is de med :tummenupp

Jag kör 17" dubbat, fast endurodubb då. Det fungerar men är inte optimalt, proffsen förkastar det helt men säga vad man vill, det går i alla fall att åka is till en billig peng. Har du redan stora hjul så ska du givetvis skaffa däck till dem.

erik skrev:
2648403 Jag kör 17" dubbat, fast endurodubb då. Det fungerar men är inte optimalt, proffsen förkastar det helt men säga vad man vill, det går i alla fall att åka is till en billig peng. Har du redan stora hjul så ska du givetvis skaffa däck till dem.

jaha... Då så :) tack för svaren!

Då får det bli dubbdäck till endurohjulen då, :gnissla
Så Snääääääälla tomten.. jag önskar mig ett par fiina dubbdäck i julklapp!
Jag har varit jättesnäll... jag looooovar! :angel

/issi

Har man en is att åka på när man vill så tycker jag att man ska köpa finndubb och hålla sig till isen. Har åkt en del crossbana/åker på endurodubb och iaf jag tycker de e mycke roligare att köra på isen med isdäck.

Har man inte den möjligheten så är endurodubb ganska självklart :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back