Finndubb 17"

Vi kommer att testa finndubb på en KTM Superenduro någon helg framöver. Han som har hojen har kört isracing så han tror på det men vi får väl se.:)

Nu är jag inte dubbexpert men de man ser som bygger dubb till 17" sportmoppar brukar ha väldigt stora stödbrickor för att dubben inte skall vika sig och falla ur. Finndubb utan extra stöd lär vika sig på nolltid med så mycket vikt/effekt.

Jag tror tyvärr varianten med spetsad skruv är bäst även om finndubb ger ett fantastiskt grepp på ren is.....

Finns på blocket, sök på isracing, alla kategorier så kommer de upp. Och näe jag vet inte hur man infoger en länk!!

Nån som vet var man kan köpa såna dubb?
Skulle ju va intressant att veta va de går på, kanske inte är värt tiden det går åt att slipa till egna bultar.

Nu är jag inte dubbexpert men de man ser som bygger dubb till 17" sportmoppar brukar ha väldigt stora stödbrickor för att dubben inte skall vika sig och falla ur. Finndubb utan extra stöd lär vika sig på nolltid med så mycket vikt/effekt.

Jag tror tyvärr varianten med spetsad skruv är bäst även om finndubb ger ett fantastiskt grepp på ren is.....

Är det du på avataren?

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back