Finn fem fel eller en lite för billig 999R

165 lax för två cylindrar, ett oljeläckage o kåpor som lossnar på motorvägen tycker jag låter dyrt? kompisen fick gå ner till 85 för att bli av med sin 999R
03:a, nypris 215k bra investering o köpa ducce...

peace :)

Yeah right:rolleyes:

Var annonserade han? Anslagstavlan på Ica i Mörrum:gnissla


Förövrigt behöver man mer än 200"-300" för att göra en bra affär på att köpa något NYTT. Vad det än är.
 
Italian trash?
Samma som Ferrari, finns inget bilmärke som gör så lite för så mkt pengar.
Kör smart, kör japansk bättre grejer för bråkdel av pengarna :D
Verkligen, japanska hojar är det sämsta skitet jag någonsin har ägt och kört.

Min ducce är den hojen som har hållt bäst av alla hojar jag har haft, hade en 900 ss i 1200 mil, tanka, tuta och köra.

Inte ett enda problem med den hojen, bytte bara olja i den och kamremmarna och hade koll på ventilerna.

Sen har jag haft en cbr 900 och den kom jag 90 mil på innan en ventil hälsade på kolven...

Innan dess så hade jag renoverat den för att veven hade skurit.

Japansk kvalité, my ass.... :rolleyes:
 
Last edited:
WOW 1200 mil (1 säsong) det måste ju va rekord för en italienare...
Läste nyss motorrads test av gsxr 1000, efter 5000 mil var motorn i nyskick :tummenupp
 
Vilket märke är det på hojjen som vart utsedd till Årets motorcykel 2007?
Vilket märke vann Casey Stoner Moto GP 2007 med?
Vilket märke hade med mest hojjar på toplistan i omröstningen av Årets motorcykel?

:va :va :va :va :va :va :va :va :va :va :va

Vill inte vara oförskämd mot diverse sushiätare, men kamma till er och kom in i matchen...:pannkyss

... och vilket märke vann Superstock 1000 2007. (Ducati 1098S, Canepa)

Liten luring, det är nog en -04 registrerad -05, finns några såna. Toppkåpan är en -04 med öppna ventilationshål, dock är det nya alusvingen (05-06), men det satt det på R modellerna redan 04. Kan ju vara därför han har satt lågt pris också.
 
Last edited:
Andrahansvärdet på en 999 är inte riktigt samma sak som med andra Duccar. Ducatister i allmänhet gillar inte 999. Speciellt sen 1098an kom!
Svor jag i kyrkan nu? :D :gnissla

Inte bara svor i kyrkan, du har fel också, eller har du statistik på att Ducatister i allmänhet inte gillar 999. Andrahandsvärdet går alltid nedåt då det kommer en ny modell, det gäller inte bara 999. Själv tycker jag Monster är en överskattad hoj och du får ju tycka vad du vill om 999 :pannkyss

/Mackan
 
999:ns design är mycket underskattad. Det är en blivande klassiker :fakta
 
Nu tycker ju jag att ni är otroligt märkesfixerade.
(Nästan) Alla märken har någon bra/snygg modell.
Så lägg ner er töntiga stridsyxa!
Alla tycker inte likadant, så är det bara! :pannkyss
 
...de som tycker att den är ful nu kommer antagligen tycka att den är snygg om 10-15 år.
Det är inte helt säkert. Många behåller sin dåliga smak hela livet :D

Om 10-15 år kommer de att kosta tre gånger så mycket som en R1 08.
 
Tycker nästan att din kompis var lite dum som sålde den för dom pengarna, om han nu inte var i stort behov av snabba pengar förstås. Låter konstigt iaf.
Så jäkla svårsålda är ju inte 999. Speciellt inte en R.

Synd att jag inte såg din kompis annons :mad:


sorry, det va en S inte R, men det blev en brakförlust ändå, 80 lax på en säsong... den låg ute på annons i SJU månader innan nån ville adoptera aset!
 
sorry, det va en S inte R, men det blev en brakförlust ändå, 80 lax på en säsong... den låg ute på annons i SJU månader innan nån ville adoptera aset!

S är ju i och för sig en snik-modell, men det är ju riktigt billigt ändå. Kan det varit så att något inte var riktigt helt på hojen?
 
Inte bara svor i kyrkan, du har fel också, eller har du statistik på att Ducatister i allmänhet inte gillar 999. Andrahandsvärdet går alltid nedåt då det kommer en ny modell, det gäller inte bara 999. Själv tycker jag Monster är en överskattad hoj och du får ju tycka vad du vill om 999 :pannkyss

/Mackan

Att jag får tycka vad jag vill har jag lärt mig sen barnsben. :tungan
Någon officiell statistik har jag inte, kan endast gå på vad jag hört från andra Ducatiägare. Sedan Ni gick med i SDK hann det komma in 2000 medlemmar till innan jag själv gick med, så jag får lita på att Ni har mer korrekt information. :D
 
S är ju i och för sig en snik-modell, men det är ju riktigt billigt ändå. Kan det varit så att något inte var riktigt helt på hojen?
Snikmodell, sitter det inte Öhlins bak, bättre grejer i framgaffeln och lite mer pulver i motorn bl a på S:en :confused:

165 lax för två cylindrar, ett oljeläckage o kåpor som lossnar på motorvägen tycker jag låter dyrt? kompisen fick gå ner till 85 för att bli av med sin 999R
03:a, nypris 215k bra investering o köpa ducce...

peace :)
215 i nypris, såld för 85 och det blir 80 i värdeminskning. Hur går nu detta ihop?
 
Last edited:
Kolla prisbilden på 996-998, köpte min 00'a för 86000:- 2005. Prisbilden för dessa är fortfarande den samma 2008.

Det är vanligtvis väldigt billigt att köra ducce :fakta
749, 999 har större prisras som nyköpta. Tror dock inte den någonsin kommer att hamna på 30-40k som r1'or mfl utan raset stagnerar nog även på denna modell. Tror även att marknaden för exlusiva motorcyklar i utgången modell under Januari med vår kraftiga försäkring och som fortfarande kostar över nypris för vissa motorcyklar är lite liten, har nog inget större med Ducati att göra.
 
Last edited:
Lustigt det här resonemaget- "snikmodell". Det hör man aldrig om japanska cyklar. De är ju verkligen snikutrustade.
 
Verkligen, japanska hojar är det sämsta skitet jag någonsin har ägt och kört.

Min ducce är den hojen som har hållt bäst av alla hojar jag har haft, hade en 900 ss i 1200 mil, tanka, tuta och köra.

Inte ett enda problem med den hojen, bytte bara olja i den och kamremmarna och hade koll på ventilerna.

Sen har jag haft en cbr 900 och den kom jag 90 mil på innan en ventil hälsade på kolven...

Innan dess så hade jag renoverat den för att veven hade skurit.

Japansk kvalité, my ass.... :rolleyes:


Kan det vara svar på varför? :D
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top