Finlandskryssning, vad ska man åka med för båt etc?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och tjejen samt ett större kompisgäng tänkte dra en kryssning nästa helg bara för att få supa litegrann utan att behöva skämmas :D

Vilken båt ska man åka med? Vi tänkte åka lördag-söndag men kanske fredag-lördag om det går, spelar det någon roll?
Nån som vet vart man kan hitta schyssta erbjudanden på priser etc?
Cinderella är det som är i åtanke just nu, bu eller bä?
Den senaste jag åkte på var en "rock the boat-kryssning" men jag kommer inte ihåg vilken båt. Inget vidare direkt, så bättre än det vill vi ha.
Är det värt att pröjsa för en svit, jag tänkte att man kunde sitta där ett helt gäng och supa isåfall.

Se så, kom med förslag och tips nu!

Silja Line sägs vara mycket bättre än Viking. Nu har jag bara åkt med Viking så jag har inte privilegiet att kunna jämföra, men den överhängande stanken av urin på Viking-båtarna ger mig känslan att Silja är bättre. :zpy

Silja försöker ju vara lite "finare" Är det drag ni är ute efter ska ni åka Viking, jag har åkt två kryssningar med Viking och jobbat ett år på Silja. Viking är överlägset när det gäller party. Rock the Boat är Silja Festival förövrigt, den börjar nog bli lite sliten vid det här laget.

Edit: Jag kommer aldrig att åka en finlandsryssning igen, pröva själva att göra det nyktra. Sorgligt är nog det rätta ordet.

Birka, båten heter Paradis tror jag.

Lite mindre röj,lite dyrare men jävlar vilken fin båt!

http://www.birka.se/ :tummenupp

Ska man parta gaalet galet så är det väll Viking som gäller.

Soft

Last edited:
Cinderella är kanon:tummenupp

Har åkt den två gånger och det har varit super båda gångerna.
Viking Mariella (tror den heter så) har till sin fördel att man kan köpa mat (köttbullar och prinskorv) på lösvikt dagen efter :gnissla

Silja försöker ju vara lite "finare" Är det drag ni är ute efter ska ni åka Viking, jag.

Håller med till fullo.

Dee_cati: själv tänker jag åka med vikingline torsdag-fredag, några vänner ska spela ombord och det brukar alltid bli trevlig stämning vid deras uppträdanden.

Ok, det lutar åt att det blir Viking cinderella på lördag-söndag.
Vi får hoppas att det blir röj, men det borde det bli en helg tycker man.
Frågan är om man ska köpa med buffé eller dylikt?

Jaaaa buffén är skitbra! Maten är god (på riktigt) och du får dricka hur mycket öl/vin du vill!
Edit igen: Maten är god om du gillar fesk. Se till att boka på land tidigt så att du hinner götta dig länge, har för mig att man får sitta två timmar. Ofta lång kö till buffén om du inte har bokat.

Se till att köpa GT på burk i taxfreen, klassiker. Karjala e gott också.

Edit: Vet inte hur det är med buffén på viking line men det borde vara samma sak. Det jag skrev om var silja.

Last edited:
Ska ni åka båt ska ni passa på att åka när coverbandet Bad Influense lirar!

Nästa båtgig ärde 10e och 11e på Silja Festival. ALLTID drag när de spelar!

Jag och kompisarna åker endast när de spelar då de är grymma och också känner dem :tummenupp

Jaaaa buffén är skitbra! Maten är god (på riktigt) och du får dricka hur mycket öl/vin du vill! Se till att boka på land tidigt så att du hinner götta dig länge, har för mig att man får sitta två timmar. Ofta lång kö till buffén om du inte har bokat.

Se till att köpa GT på burk i taxfreen, klassiker. Karjala e gott också.

Edit: Vet inte hur det är med buffén på viking line men det borde vara samma sak. Det jag skrev om var silja.

Ha ha dricka hur mycke du vill :D Visst stämmer det! Men.....

Sist vi åkte (grabbgänget) så satt vi och käkade och drack öl på buffen efter ett par timmar så kom kyparen och... harklade sig lite, Tja grabbar har ni käkat färdigt, -Jovisst, vi bara sitter och njuter av utsikten och dricker öl, soft. -Ok vet ni vad? -Nää Det är mer nice å sitta uppe på däck, ta med er ett par glas öl var och knalla upp. Visst:tummenupp !

Undrans om han ville vara Uberschyst mot oss eller bara bli av med oss :va :D

Vi var inte stökiga eller så (eller var vi :va ) men vi skrattade ju en hel del, Ni vet sådär sköj som man har på en "dagenefterfylla":D

Håller med thermal,
Klass/stil Siltalrik symfoni
ös valfri viking för där tillåts det svinas lite mer.

Finlandskryssning, jaha. Stekigt i Arboga gissar jag. :D

Ähh, man måste ju umgås med Kreti och Pleti emellanåt också för att känna hur bra det är på toppen :gnissla

MikkE, nån festival blir det inte tal om. Jag åkte på en sån och även om musiken var grym så var ju båten sämre än min lilla jolle med elmotor.

Det får bli en resa med buffé, nu är bara frågan om det finns platser kvar så man kan boka skiten imorrn. Jag funderar starkt på att ta en svit men jag hittar inga uppgifter om dessa. Men det är väl inte troligt att det finns kvar med så kort varsel :( Nån som vet något om dessa sviter på cinderella? Det kan ju skilja enormt mellan olika båtar, svit på festival är väl hytt med kyl typ medans det på paradise är ett rum på typ 40kvm med egen kypare och grejjer :rolleyes:

MikkE, nån festival blir det inte tal om. Jag åkte på en sån och även om musiken var grym så var ju båten sämre än min lilla jolle med elmotor.

Äh då. MAn dricker ju bara öl och lyssnar på musik, hur det sedan är runtomkring skiter jag i :D

Nu på julen var jag på Birka-kryssning. Visst skitfin båt och de (dessutom bredare golv mellan hytterna :tungan), god buffe (+ unlimited öl & vin), skitfina hytter m.m. Det som drar ner det hela är att det är för lite drag på båten.

Vaf jag hört om man vill ha en båt med både drag- och chillställen så är det Tallinn-kryssning som gäller.

Nu på julen var jag på Birka-kryssning. Visst skitfin båt och de (dessutom bredare golv mellan hytterna :tungan), god buffe (+ unlimited öl & vin), skitfina hytter m.m. Det som drar ner det hela är att det är för lite drag på båten.

Vaf jag hört om man vill ha en båt med både drag- och chillställen så är det Tallinn-kryssning som gäller.

Inte så bra om gångarna är bredare. Man måste ju kunna stödja sig med armarna på båda sidor samtidigt när man har druck.... eh, när det är höga vågor på sjön... Ja just det, när det är höga vågor!

Ähh, man måste ju umgås med Kreti och Pleti emellanåt också för att känna hur bra det är på toppen :gnissla

Det får bli en resa med buffé, nu är bara frågan om det finns platser kvar så man kan boka skiten imorrn. Jag funderar starkt på att ta en svit men jag hittar inga uppgifter om dessa. Men det är väl inte troligt att det finns kvar med så kort varsel :( Nån som vet något om dessa sviter på cinderella? Det kan ju skilja enormt mellan olika båtar, svit på festival är väl hytt med kyl typ medans det på paradise är ett rum på typ 40kvm med egen kypare och grejjer :rolleyes:

Jag tror vi pröjsade 2500:- för den här när vi åkte, stort jävla fönster vilket är jävligt soft Å lindrar bakfylleångesten maximalt/Kyl/(kassaskåp/värdeskåp)

Last edited:
Jag tror vi pröjsade 2500:- för den här när vi åkte, stort jävla fönster vilket är jävligt soft Å lindrar bakfylleångesten maximalt/Kyl/(kassaskåp/värdeskåp)

Är det en svit? Det lär ju vara betydligt större än det på bilden? Är det separat sovrum och sen med ett större allrum eller är det allt i ett och samma rum?

Är det en svit? Det lär ju vara betydligt större än det på bilden? Är det separat sovrum och sen med ett större allrum eller är det allt i ett och samma rum?

Nepp ingen svit, ett rum samma som på bilden.

Birka class heter den!

Sen kommer Birka class lyx eller liknande den är mer "Svitig"

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna