Finländare! Tips på ställen i Helsingfors!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hej alla finländare! Jag har av min kära arbetsgivare temporärt blivit förflyttad till er trevliga huvudstad för att jobba och söker nu tips på trevliga restauranger/barer/uteställen som är värda att besöka i Helsingfors.

Vad är värt att besöka och vad ska man undvika i barväg? Finns det förresten några roliga MC-butiker i Helsingfors city? Jag följde med en kollega på lunchen idag och kikade på hjälmar i en MC-butik men den låg en bit utanför stan, finns det någon butik på gångavstånd från city?

Förresten, hur stor risk är det att åka fast om man tjuvåker på spårvagnen :)?

Hursomhelst, väldigt fin stad, men ganska dyrt, trevliga flickor!

Moi!

sgtpepper skrev:
Hej alla finländare! Jag har av min kära arbetsgivare temporärt blivit förflyttad till er trevliga huvudstad för att jobba och söker nu tips på trevliga restauranger/barer/uteställen som är värda att besöka i Helsingfors.

Vad är värt att besöka och vad ska man undvika i barväg? Finns det förresten några roliga MC-butiker i Helsingfors city? Jag följde med en kollega på lunchen idag och kikade på hjälmar i en MC-butik men den låg en bit utanför stan, finns det någon butik på gångavstånd från city?

Förresten, hur stor risk är det att åka fast om man tjuvåker på spårvagnen :)?

Hursomhelst, väldigt fin stad, men ganska dyrt, trevliga flickor!

Moi!

Vet inte om MC-utrustning men det mesta jag sett i finland som har med hojjar och bilar med mera göra kostar mkt mer än i Sverige. Tjuvåka på spårvagn kan du nog klara av, men då gäller det att du är beredd att hoppa av vid första station då det kommer kontrollant, samt om det blir tjafs prata svenska jävligt snabbt (vissa därborta kan har skolsvenskan, nej du kan inte engelska vid det här läget) och försöka förklara att du inte förstår nånting (sannolikheten att de försöker hålla kvar dig eller ringa snuten är nog 0).

Det där kan funka för pböter med mera ibland också, tänk dig själv om det kom nån tysk som prata snabbt och du fatta ingenting trots att du tvingats läsa språket i plugget, de låter ju hellre gå så att säga.

Det där om barer och uteställen beror väl lite på vad du söker, men håller du dig till stadskärnan så går det ju hitta det mesta.

Nån annan kan säkert fylla i, då jag inte är någon expert.

Villee skrev:
Vet inte om MC-utrustning men det mesta jag sett i finland som har med hojjar och bilar med mera göra kostar mkt mer än i Sverige.
Jo, det kändes som priserna på utrustning låg 10-20% över svenska priser, men det är ändå kul att kika runt lite, även om man inte köper.

Jag har sett en hel del sporthojar här i Helsingfors de senaste dagarna, jag får nog lov att ta färjan över med min hoj så att jag inte får abstinens :).

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back