Finanskrisen i miljöns spår......

A waiting-game

Känner mig som en liten gam i skyn. Väntar och väntar. Kommer läget, SP1a för 40 papp. 2002a GSXR750R för 40 papp. Ett nytt fräckt replicaställ med tillhörande boots och värstinghjälm och grymma handskar. Någons död mitt bröd!:va

Har tidningarna vändt i sitt skriveri lite, läser om hur hoppfulla många är och det ska bli toppen om några år. Hurra hurra pensionen e säkrad.

Tror att det under många granar denna jul låg lite mindre paket, eller menar att värdet på julklappsäcken var mindre. Det kommer att dröja innan handlarna öser på med inköp utav varor till våren. Måste kränga innevarande lager först, skitbilligt förstås med dåliga marginaler. Investeringarna bromsas upp.

Varför är allt billigt efter jul? Varför är det inte billigt innan jul? Vilken världsekonom har räknat ut att man tjänar mer pengar på detta sätt att sälja varor. Varför inte göra alla lyckliga och se till att alla extrapriser är borta efter jul. Så att alla vet att klippet gjordes med presentinköpet innan jul!

Varför alla dessa presentkort... hur kul e kuvertet, tänker då mest på barnen. Fick mest mjuka paket! Får fixa eget hårt. SP1a innan jul 55 till 60 tusen nu efter jul till 1/2 priset, tjooohooo till er som säljer kolla på klä'dhandeln och elektonikbranschen. Toyman bara sluddrar runt lite, bara 1a koppen Jawa har runnit ner!

Var på konkursutförsälning igår, en firma som funnits bra många år. Märkesanknuten. Det börjas...
-att sen alla inköp/beställningar göres i dollar gör det inte bättre för nypriset nästa år. Vilket ger ännu färre sålda nyhojar.
Kanske blir begagnat ett alternativ, igen?

Bifogat

• börsen 5 år.jpg
    börsen 5 år.jpg
    16.8 KB · Visningar: 39
Jag anser nog fortfarande att media är delvis orsak till onödig låg köplust bland svenska folket.

Ja och att över 100 000 personer blivit varslade på någon månad. Men Media blåser upp det duktigt också.

Man får juh hoppas krisen blir kortvarig och att man börjar satsa igen. Just nu ser det juh dystert ut men vafan snart är det juh vår och nya banåkningar igen :)

///Micke

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage