Det var inte så någon menade. Och det vet du.
Men visst, ligger man på tider som är 25 sekunder per varv efter banrekordet, som är under 70 sekunder, så bör man ivf överväga lite mer träning innan man ger sig ut på tävling.
Ahhhhhhh... här kommer vi till pudelns kärna.
Nästa rejs går på Knudan på söndag. Banrekordet på Knutstorp ligger på stax under minuten (Papunen satte iallafall 59.838 på kval 2 nu i helgen, vet inte om detta är banrekord).
Låt oss säga att jag, som tränar en del, hypotetiskt kör 1:20 - 1:25. Mina teamkamrater kör 1:17 respektive 1:13 i snitt.
Vad ska jag göra? Tävla i en serie som heter ERF, Endurace Racing
for Fun i den serie som heter
Rookie Endurance Challenge? En serie där man kör 4 timmar istället för 6, vilket i innan säsongen motiverades med att det ska vara en
instegsserie med lägre kostnader för dom som ville börja tävla.
Eller ska jag träna bara så att jag inte är ivägen för killar o tjejer med A-licens som normalt håller ett tempo som passar i Pro Superbike, Superbike Challenge och STK600?
Beats me.
Har spelat både fotboll och innebandy på både aktiv- och korpnivå och dessa serier skiljer sig på det sättet att dom som inte vill/kan spela på serienivå men ändå vill tampas mot likvärdiga slipper konkurrensen från licencierade spelare då dessa inte är välkomna.
Varför är det så svårt att förstå att vi som (för en del ännu) inte är bättre än varvrekordet +25 sekunder fortfarande tycker det är kul att tävla? Men att vi vill tävla mot personer/team med samma förutsättningar? Utan risken att torpederas eller trängas av banan av nån som kör som "inhyrd". Dom team som är snabbast i REC ska klassas upp till NEC och på motsvarande sätt bör teamen som är långsammast i NEC klassas ner.
I väldigt många andra trådar här på SH hyllas de rejs som är jämna, där fighterna sker på samma villkor med materiel som är likvärdigt, där det är förarna med samma förutsättningar som gör upp på lika villkor.
DÅ är det BRA rejsing men i REC ska det inte gnällas för att man blir ifrånkörd utan man ska vara glad och tacksam för att man får vara så nära "dom snabba".