Final, WSBK Losail - nattrace

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite kul att Baz struntade i sin teamorder på race 1. :tummenupp
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vet inte vilket som är bäst, att Sylvan vann eller att kawan inte vann.

Kunde inte ha sagt det bättre själv...!

Lite kul att Baz struntade i sin teamorder på race 1. :tummenupp

Ibland passar uttrycket "som man bäddar får man ligga". Det var Kawasaki själva som ganska tidigt deklarerade att Baz inte var önskvärd nästa säsong...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kul att se aprilia ta hem det, även utan Max och fastän den lilla firman lagt mycket resurser mot mgp 15
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Något speciellt som gör att kawa är mindre förtjänta av att vinna?

Jag har ett yrkesmässigt intresse i att Aprilia vinner istället för Kawasaki, men mina personliga åsikter är grundade på helt andra saker.

Jag tycker att Guintoli är en underdog och framförallt en underskattad förare som är värd denna framgång. Jag tycker också att det är skönt när en liten tillverkare spöar en stor tillverkare då det på något sätt känns nyttigt för hela branschen. Jag är inte heller någon anhängare av att Kawasakis extremt modifierade chassie fortfarande är helt lagligt att tävla i Superbike. Sedan har jag inte så mycket till övers för en förare som är en uppenbart dålig förlorare och just nu skämmer ut sig själv på twitter.

http://www.crash.net/wsbk/news/210514/1/sykes-baz-step-up-feud-on-social-media.html
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har ett yrkesmässigt intresse i att Aprilia vinner istället för Kawasaki, men mina personliga åsikter är grundade på helt andra saker.

Jag tycker att Guintoli är en underdog och framförallt en underskattad förare som är värd denna framgång. Jag tycker också att det är skönt när en liten tillverkare spöar en stor tillverkare då det på något sätt känns nyttigt för hela branschen. Jag är inte heller någon anhängare av att Kawasakis extremt modifierade chassie fortfarande är helt lagligt att tävla i Superbike. Sedan har jag inte så mycket till övers för en förare som är en uppenbart dålig förlorare och just nu skämmer ut sig själv på twitter.

http://www.crash.net/wsbk/news/210514/1/sykes-baz-step-up-feud-on-social-media.html

Min kära sambo blev närmast personligt förolämpad av att Baz fick en teamorder om att släppa om Sykes, och hon följer inte ens WSBK.
Själv tycker jag nog att om man ska ha titeln ska man inte få den till skänks av en annan förare i teamet, en mästare ska vara bäst. Att sedan bli arg när man inte får titeln för att någon annan inte saktade in och släppte om en i ett race, mjah...
Jag tycker det ska bli intressant att se Baz i MotoGP.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Finns det några läktare runt den banan?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jisses !! stämmer ens hälften av det som du länkade till från crash.net så är det verkligen sorgligt,,

klart härligt att underdog guintoli plockade hem segern trots alla motgångar under säsongen,
allt från att ha blivit torpederad på magny c, och andra märkligheter,,
nu återstår det bara att se om Aprilia är kvar i WSB nästa år,, regeländringarna
verkar inte gynna Aprilia utan andra fabrikat om jag förstått det rätt,,

så även till nästa år gäller: let the best man win :tummenupp

Jag har ett yrkesmässigt intresse i att Aprilia vinner istället för Kawasaki, men mina personliga åsikter är grundade på helt andra saker.

Jag tycker att Guintoli är en underdog och framförallt en underskattad förare som är värd denna framgång. Jag tycker också att det är skönt när en liten tillverkare spöar en stor tillverkare då det på något sätt känns nyttigt för hela branschen. Jag är inte heller någon anhängare av att Kawasakis extremt modifierade chassie fortfarande är helt lagligt att tävla i Superbike. Sedan har jag inte så mycket till övers för en förare som är en uppenbart dålig förlorare och just nu skämmer ut sig själv på twitter.

http://www.crash.net/wsbk/news/210514/1/sykes-baz-step-up-feud-on-social-media.html
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har ett yrkesmässigt intresse i att Aprilia vinner istället för Kawasaki, men mina personliga åsikter är grundade på helt andra saker.

Jag tycker att Guintoli är en underdog och framförallt en underskattad förare som är värd denna framgång. Jag tycker också att det är skönt när en liten tillverkare spöar en stor tillverkare då det på något sätt känns nyttigt för hela branschen. Jag är inte heller någon anhängare av att Kawasakis extremt modifierade chassie fortfarande är helt lagligt att tävla i Superbike. Sedan har jag inte så mycket till övers för en förare som är en uppenbart dålig förlorare och just nu skämmer ut sig själv på twitter.

http://www.crash.net/wsbk/news/210514/1/sykes-baz-step-up-feud-on-social-media.html

Ja det där känns bara löjligt. Undra vem som är "immature" egentligen.
Blir ju extra löjligt när Rea dessutom va snabbare och såg till att differansen blev 6p.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top