Fin MvAugusta....

Är det en...


  • Antal röstningar
    0
Jag likar seatpipesen på den, och...just det:
När man kan få snygga kåpor på en minibike, varför är detså förtvivlat svårt att någolunda liknande på en 125.a dvs. byta front och sidokåpor till något annat?
( om jag inte haft en svartkåpad Mito så skulle jag troligtvis redan vara på gång med något sorts praktiskt arbete med att ändra något, jag tror jag skall göra en tråd av det faktiskt!)
likaledes de är ju ända just lika stora allihopa, det hänger ju kanske på någon cm i skillnad kring växelspaken, men det är ju bara att fixa till.
 
Mikael Cagiva skrev:
Jag likar seatpipesen på den, och...just det:
När man kan få snygga kåpor på en minibike, varför är detså förtvivlat svårt att någolunda liknande på en 125.a dvs. byta front och sidokåpor till något annat?
( om jag inte haft en svartkåpad Mito så skulle jag troligtvis redan vara på gång med något sorts praktiskt arbete med att ändra något, jag tror jag skall göra en tråd av det faktiskt!)
likaledes de är ju ända just lika stora allihopa, det hänger ju kanske på någon cm i skillnad kring växelspaken, men det är ju bara att fixa till.
Menar du så här? :slicka
 

Bifogat

  • 38sg0005.jpg
    38sg0005.jpg
    67.2 KB · Visningar: 90
Tror tyvärr fronten från en F4 är något dyrare så det får duga med den här.

Idé 1: Behåll Miton original eftersom det är den snyggaste 125:an som någonsin byggts.

Idé 2: Beställ komplett kåpset från F4 och montera i vinter.
 
Tänkte om någon ville se projektet som jag har funderat på ända sedan jag köpte Mito:

MvAugusta Mito Evoluzione

Nu vill jag bara veta vad ett par plastbitar kostar åt en mv F4 så att jag kan lägga projektet på is...
 
Och ja, jag ser att seatpipesen inte leder någonvart, men hej, det tog mig bara 5min att göra =/
Tekniskt sett det som är gjort på den är det gamla vanliga
Pollini kitt(större cylinder 160) , seatpipes,effektpipa förlängd, större förgasare, större luftfilter.
och förstås det största i skillnad en frontkåpa + 2 sidokåpor från en viss Mvaugusta F4.

Det här var/är min realistiska dröm...
 
Toppkåpan till R1:an kostar 4900:- ny så du kan nog själv räkna ut hur ofantligt mycket det skulle kosta att köpa en toppkåpa + 2 sidokåpor till en F4. Sen är det massa arbete med att få det att passa om det över huvud taget går. Eftersom du måste spackla, slipa och fixa nya fästen mm måste du också lacka om dem efteråt = ännu dyrare. Så, har jag försört din dröm nu? ;)

Edit: Seatpipes finns faktiskt till Miton men jag skulle nog satsa på att försöka fixa dubbelpipigt på sidan själv istället.
 
Last edited:
Estremo skrev:
Toppkåpan till R1:an kostar 4900:- ny så du kan nog själv räkna ut hur ofantligt mycket det skulle kosta att köpa en toppkåpa + 2 sidokåpor till en F4. Sen är det massa arbete med att få det att passa om det över huvud taget går. Eftersom du måste spackla, slipa och fixa nya fästen mm måste du också lacka om dem efteråt = ännu dyrare. Så, har jag försört din dröm nu? ;)

Edit: Seatpipes finns faktiskt till Miton men jag skulle nog satsa på att försöka fixa dubbelpipigt på sidan själv istället.

Egentligen inte, jag visste allt det där redan själv förutom styckepriset på en R1 toppkåpa.
Tyvärr fick du alltså inte förstöra drömmen, det är ju bara att vänta ett par år så man får åldern och mognaden (?) till något större, tålamod är ju en dygd...
 
Lurvas skrev:
VAR VAR VAR!!!!???? :eek:
Vet inte var man kan köpa det, såg det på en Mito på mobile.de och det var garanterat inget hemmabygge så det är bara att börja leta runt. :tummenupp
 
Estremo skrev:
...såg det på en Mito på mobile.de och det var garanterat inget hemmabygge...

baah var inte så säker hörrö, man vet aldrig vad dedär luriga tyskarna kan hitta på :kocko :p
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top