Fin bild från Gelleråsen 1/8

denna är tagen i hårnålen som går åt vänster

Bifogat

• 6D7F7160_resize.JPG
    6D7F7160_resize.JPG
    122 KB · Visningar: 117
Angående min placering vid plåtandet ( kan inte namnen på kurvorna ) så står jag strax utanför gamla depån där räcket övergår till däcktravar. Bakom mig passerar hojarna på rakan och har precis passerat sista räckesbiten på höger sida. Jag tror att den s.k. snabbvänstern är nästa kurva.

På bifogad bild ser man en annan åkare i bakgrunden som precis har passerat båda högerböjarna efter rakan och kommit in i efteföjande vänster.

Bifogat

• Kurvan 232_3289.jpg
    Kurvan 232_3289.jpg
    86.3 KB · Visningar: 105
Canoly skrev:
Angående min placering vid plåtandet ( kan inte namnen på kurvorna ) så står jag strax utanför gamla depån där räcket övergår till däcktravar. Bakom mig passerar hojarna på rakan och har precis passerat sista räckesbiten på höger sida. Jag tror att den s.k. snabbvänstern är nästa kurva.

På bifogad bild ser man en annan åkare i bakgrunden som precis har passerat båda högerböjarna efter rakan och kommit in i efteföjande vänster.

Ah, då är det Hårnålen.

Edit: som egentligen borde heta något annat. För banans enda riktiga hårnål är den som har fått namnet Ejes. Hårnålen är en ganska ordinär vänster; knappast en hårnål (som väl ska vara minst 180 grader).

Nyteknik skrev:
Ah, då är det Hårnålen.

Edit: som egentligen borde heta något annat. För banans enda riktiga hårnål är den som har fått namnet Ejes. Hårnålen är en ganska ordinär vänster; knappast en hårnål (som väl ska vara minst 180 grader).
Namnet kommer från tiden då gamla bansträckningen gällde.

Hur kan en kurva vara mer än 180 grader? Omlott? Två våningar? :va

Bifogat

• lopp674.gif
    lopp674.gif
    15.1 KB · Visningar: 138
Så detta fotot är också ifrån hårnålen? Jag som trodde att det var snabbvänstern innan hårnålen...

(Ja det är jag på hojen, fläska en en femhundring på mitt konto så skickar jag en signerad bild)

Bifogat

• G_01151 (Medium).jpg
    G_01151 (Medium).jpg
    55.9 KB · Visningar: 106
Last edited:
valmers skrev:
Hur kan en kurva vara mer än 180 grader? Omlott? Två våningar? :va

Ta t ex kvarnkurvan på Kinnekulle Ring, den är ju >180 grader.
(Till höger på bilden)

Bifogat

• KinnekulleB.gif
    KinnekulleB.gif
    1.3 KB · Visningar: 122
Hagster skrev:
Så detta fotot är också ifrån hårnålen? Jag som trodde att det var snabbvänstern innan hårnålen...

(Ja det är jag på hojen, fläska en en femhundring på mitt konto så skickar jag en signerad bild)

Varför är inte fotpinnen i asfalten!? Gasa!!! :fatta!

:fyllisar

Hagster skrev:

Mums va kul den hojen va att köra på Åsen, varför knäskrapar du inte i hornålen [tm] :tungan

Nyteknik skrev:
Ah, då är det Hårnålen.
Edit: som egentligen borde heta något annat. För banans enda riktiga hårnål är den som har fått namnet Ejes.
Håller med! :tummenupp
Jag blandar alltid ihop Ejes och hårnålen eftersom Ejes är mer en hålnål än hårnålen är!

Hagster skrev:

Ja, det är från Hårnålen. Snabbvänstern ligger efter Hårnålen, vänstern efter Ejes kurva (eller Gokartkurvan som den också kallas) har inget namn. Man brukar snacka om "svackan efter Ejes".

Fint fågelskådartempo du verkar hålla; såg du några nya arter?

valmers skrev:
Ja, det är från Hårnålen. Snabbvänstern ligger efter Hårnålen, vänstern efter Ejes kurva (eller Gokartkurvan som den också kallas) har inget namn. Man brukar snacka om "svackan efter Ejes".

Fint fågelskådartempo du verkar hålla; såg du några nya arter?

Är det inte den vänstern i svackan efter Ejes/Gokartkurvan som brukar kallas Busshållplatsen?

Axxexs skrev:
Är det inte den vänstern i svackan efter Ejes/Gokartkurvan som brukar kallas Busshållplatsen?
Möjligt, det vet jag faktiskt inte. För att man står där och glor när man kraschat i Ejes?

Aaaah, det var tider det...

Bifogat

• abs_hairpin_geller2003.jpg
    abs_hairpin_geller2003.jpg
    52 KB · Visningar: 108
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...